اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف خراسان‌جنوبی:

220 زائرسرا در خراسان‌جنوبی پذیرای مهمانان نوروزی بود

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی گفت: تمام اماکن متبرکه خراسان‌جنوبی به ویژه امامزاده‌ها پذیرای مسافران نوروزی بود.

220 زائرسرا در خراسان‌جنوبی پذیرای مهمانان نوروزی بود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد طاهر گرایلی با اشاره به اینکه استان خراسان‌جنوبی دارای 70  بقعه امامزاده است، اظهار داشت: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زمینه جذب مسافر به اماکن متبرکه را در دستور کار خود قرار داد که در این راستا با آماده‌سازی 220 زائر سرا در مجاورت بقاع امامزادگان پذیرای مسافران و زائرین بود.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته 600 هزار نفر در ایام تعطیلات نوروزی در امامزادگان حضور یافتند، گفت: امسال بر اساس امکان‌سنجی، نیاز و استقبال مسافران طرح آرامش بهاری در جوار 30 امامزاده شاخص استان برگزار شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نهبندان نیز گفت: آستان مقدس امامزاده سیدناالحسین(ع) نهبندان هر روز میزبان هزاران زائر و مسافر نوروزی بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد الهی با اشاره به اجرای طرح آرامش بهاری در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه نهبندان گفت: آستانه مبارکه سیدناالحسین(ع) در فاصله 110 کیلومتری نهبندان مجاور دهستان دهک بخش شوسف در منطقه کوهستانی برروی تپه‌ای بلند و زیبا واقع شده است.

وی ادامه داد: این امامزاده متعلق به حسین‌بن‌علی عبیدالله بن العباس بن امیرالمومنین (ع) معروف به سیدناالحسین (ع) که از دیرباز زیارتگاه عاشقان و ملجا درماندگان بوده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نهبندان افزود: ضریح مطلا و بنای زیبای حریم این امامزاده بر اساس الگوی معماری اسلامی در 500 متر مربع ساخته و آیینه‌کاری و سنگ‌کاری شده است.

الهی با اشاره به امکانات رفاهی این امامزاده گفت: زائرسرای امامزاده شامل 30 اتاق مفروش با امکانات یخچال، تلویزیون، سرویش بهداشتی مجزا برای بانوان و آقایان و سرویس آبگرم، کشتارگاه، مغازه و فضای بازی کودکان است.

وی همچنین با اشاره به اجرای طرح خیمه معرفت آرامش بهاری در جوار آستانه مبارکه امامزاده سید علی(ع) نهبندان گفت: آرامگاه امامزاده سید علی در 90 کیلومتری شمال شهر نهبندان واقع شده و مورد توجه خاص پیروان اهل بیت (ع) است.

انتهای پیام/خ۲۰/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول