اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دامپزشکی بافت:

دامپزشکی برای کاهش خسارت‌های خشکسالی‌ تلاش می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بافت گفت: دامپزشکی در راستای کاهش خسارات ناشی از خشکسالی‌ تلاش می‌کند.

دامپزشکی برای کاهش خسارت‌های خشکسالی‌ تلاش می‌کند

سمیه صادقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بافت اظهار داشت: دامپزشکی در راستای کاهش خسارات ناشی از خشکسالی‌ تلاش می‌کند و به منظور کاهش خسارات، تلفات و ضایعات دامی ناشی از آلودگی‌های انگلی و همچنین حمایت از دامداران روستایی و عشایری آسیب دیده از خشکسالی سمپاشی جایگاه و بدن دام در روستاها انجام می‌گیرد.

وی تصریح کرد: از جمله مهم‌ترین بیماری‌های دوران خشکسالی می‌توان به کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی، فقر پروتئینی و کاهش مقاومت بدن دام و بروز و شیوع بیماری‌های ویروسی و باکتریایی مانند تب برفکی، طاعون نشخوارکنندگان کوچک، هاری، شاربن و مستعد شدن بیشتر نسبت به آلودگی‌های انگلی، آلود‌گی‌های کرمی در دام‌های جوان و دام‌هایی که تازه زایمان کرده‌اند، اشاره کرد. 

صادقی افزود‌: طبق دستورالعمل سازمان دامپزشکی در مناطقی که خطر بروز بیماری ‌تب خون‌ریزی دهنده کریمه کنگو وجود دارد‌، عملیات سمپاشی دام و اماکن دامی در راستای مبارزه با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام انجام می‌گیرد.

وی تصریح کرد: در سال گذشته 8 میلیون و 534 هزار و 940 ‌متر ‌مربع جایگاه دام‌، 853 هزار و 870 ‌رأس گوسفند و بز و 9 هزار و 590 ‌رأس گاو در قالب سه طرح جامع مبارزه با بیماری‌های انگلی خارجی دام، مبارزه با ناقلان تب کریمه گنکو و پروژه میازیس اسکروورم سمپاشی شده است.

رئیس شبکه‌‌ دامپزشکی شهرستان بافت گفت: در شرایط خشکسالی آلودگی انگلی کاهش می‌یابد و شرایط برای انگل‌ها مساعد نیست، اما استرس فقر غذایی می‌تواند عوارض ناشی از آلودگی انگلی را در دام‌ها افزایش دهد، لذا عملیات سمپاشی دام و اماکن دامی از ‌اهمیت به سزایی برخوردار است.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول