اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ورود گردشگران نوروزی به منطقه آزاد ارس 17 درصد رشد کرد

ارائه خدمات اسکان نوروزی به 85 هزار مسافر نوروزی در منطقه آزاد ارس

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد تسهیلات سفر منطقه آزاد ارس گفت: در طول ایام تعطیلات نوروزی به بیش از 85 هزار مسافر نوروزی در منطقه آزاد ارس خدمات اقامت و اسکان ارائه شده است.

ارائه خدمات اسکان نوروزی به 85 هزار مسافر نوروزی در منطقه آزاد ارس

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی منطقه آزاد ارس، عادل نجف‌زاده با بیان اینکه در طول ایام تعطیلات نوروزی به بیش از 85 هزار مسافر نوروزی در منطقه آزاد ارس خدمات اقامت و اسکان ارائه شده است، اظهار کرد: این میزان خدمات اسکان با بسیج همه امکانات اقامتی ادارات و نهادهای دولتی و بخش خصوصی ارائه شده و در مقایسه با مشابه سال قبل بیش 37 درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به تحلیل آمارهای ثبت شده توسط کمیته آمار ستاد تسهیلات سفر منطقه آزاد ارس افزود: با توجه به نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل داده‌های جمع‌آوری شده بر اساس شاخص سریال پلاک خودروهای ورودی به منطقه می‌توان نتیجه گرفت که منطقه آزاد ارس در طی ایام نوروز پذیرای هموطنان عزیز از 26 استان کشور بوده است.

نجف‌زاده با اشاره به رشد 17 درصدی آمار مسافران نوروزی منطقه آزاد ارس تاکید کرد: نکته بسیار مهم در تحلیل‌های ارائه شده کاهش نسبت مسافران داخل استانی در مقایسه با سال گذشته است که نشان‌دهنده موفقیت منطقه آزاد ارس در جذب گردشگر از سایر استان‌های کشور نسبت به سال گذشته بوده و نویدبخش تحقق هدف تبدیل شدن ارس به یکی از قطب‌های گردشگری در کشور است.

دبیر ستاد تسهیلات سفر منطقه آزاد ارس افزود: 62 نیروی آماری و اطلاع‌رسانی با نظارت کمیته آمار ستاد تسهیلات سفر در چهار ورودی اصلی به منطقه آزاد ارس واقع در محدوده 20 هزار هکتاری جلفا و چهار ورودی دیگر واقع در محدوده خداآفرین منطقه مستقر شده و وظیفه ثبت آمار مسافران ورودی را برعهده داشتند.

منطقه آزاد ارس در شمال‌غرب ایران در نقطه صفر مرزی در مجاورت با کشورهای ارمنستان، آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان استقرار یافته است، محدوده این منطقه به 51 هزار هکتار بخش‌هایی از دو شهرستان جلفا و کلیبر را شامل می‌شود.

انتهای پیام/ح30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول