اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل منطقه آزاد انزلی خبر داد

ورود 1.7 میلیون نفر گردشگر نوروزی به منطقه آزاد انزلی

خبرگزاری فارس: مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی از ورود حدود یک میلیون و 750 هزار نفر گردشگر نوروزی به محدوده این منطقه خبر داد.

ورود 1.7 میلیون نفر گردشگر نوروزی به منطقه آزاد انزلی

به گزارش خبرگزاری فارس از انزلی، علیرضا بهمنی ظهر امروز در جلسه منطقه آزاد انزلی آخرین آمار ورود گردشگران نوروزی به منطقه آزاد انزلی را ارائه داد.

وی، با اعلام ورود حدود یک میلیون و 750 هزار نفر گردشگر نوروزی به محدوده منطقه آزاد انزلی اظهار داشت: ورود این میزان مسافر از رشد 27 درصدی نسبت به یک میلیون و 500 هزار گردشگر مدت مشابه سال گذشته در منطقه آزاد انزلی برخوردار بوده است.

این مسئول با بیان اینکه در طول ایام تعطیلات نوروزی میزان گردشگر ورودی به منطقه روزانه حدود 90 هزار نفر بود، ابراز کرد: در 13 نوروز بالغ بر 400 هزار نفر گردشگر وارد منطقه آزاد شدند.

وی، گسترش و تنوع خدمات گردشگری را موجب رشد مسافران ورودی به محدوده منطقه آزاد انزلی دانست و تصریح کرد: این سازمان با تشکیل ستاد تسهیلات سفر و تصویب حدود 90 طرح به استقبال مسافران رفت که با استقبال گسترده‌ای مواجه شد.

بهمنی، گستره خدمات ارائه شده را در دو حوزه اطلاع‌رسانی و خدمات گردشگری اعلام و درباره خدمات حوزه اطلاع‌رسانی و تبلیغات این منطقه در ایام تعطیلات نوروزی اذعان کرد: چاپ و توزیع حدود پنج هزار جلد کتاب راهنمای گردشگری گیلان و منطقه آزاد انزلی، چاپ و توزیع بالغ بر 200 هزار بروشور معرفی منطقه آزاد انزلی و نقشه راهنمای گردشگری منطقه و استان در مبادی ورودی استان و منطقه از جمله این اقدام‌ها بوده است.

وی، تهیه، تولید و پخش روزانه برنامه تلویزیونی، مشارکت در تولید و پخش روزانه برنامه زنده رادیویی از محدوده منطقه در رادیو گیلان و رادیو قرآن، برپایی هشت دستگاه چادر راهنمای گردشگری در مبادی ورودی به منطقه و استان، نصب استندهای پیام نوروزی مقام معظم رهبری و راهنمای گردشگری در محدوده منطقه آزاد انزلی را از جمله خدمات ارائه شده به منظور اطلاع‌رسانی گسترده و متنوع به گردشگران برشمرد.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی، انواع خدمات گردشگری ارائه شده را برگزاری دو مجموعه نمایشگاه بهاره در مجتمع‌های نمایشگاهی محدوده فاز تجارت، اجرای نمایش‌ روزانه آیین نوروزی، خیابانی و موسیقی سنتی استان، برگزاری جشنواره نوروزی در مجتمع‌های محدوده منطقه و برپایی چادر عشایری را بخشی از خدمات گردشگری ذکر کرد.

وی خاطرنشان کرد: راه‌اندازی پیست کارتینگ، کالسکه‌رانی، کاروان شتر و برگزاری مسابقه پرش با اسب استان، بهسازی دو پارک بازی و پارک بادی کودکان، توزیع بسته بهداشتی سلامت به تعداد 200 هزار در بین گردشگران، اضافه کردن دو مجموعه سرویس بهداشتی به پنج مجموعه سرویس بهداشتی موجود در محدوده طرح ساحلی منطقه، بازسازی مبلمان شهری و ادوات ورزشی محدوده فاز تجارت و طرح ساحلی منطقه آزاد انزلی از جمله خدمات ارائه شده در ایام نوروز بوده است.

بهمنی با بیان اینکه در این مدت شاهد حضور پایگاه آتش‌نشانی و امداد و نجات، امداد هلال احمر و امداد پزشکی با همکاری نیروی انتظامی و هلال احمر استان در محدوده این منطقه بودیم، یادآور شد: فراهم کردن  امکانات و ارائه خدمات ورزش‌های آبی شامل غواصی، قایق سواری، قایق پدالو، جت اسکی  و ورزش‌های ساحلی در زمینه والیبال و فوتبال و برگزاری دومین دوره جشنواره مجسمه‌های شنی به صورت روزانه از دیگر برنامه‌های ارائه شده در ایام تعطیلات نوروز 91 در منطقه آزاد انزلی بود.

وی، با قدردانی از تلاش‌های انجام شده به مسافران نوروزی در منطقه آزاد انزلی، کسب رضایت و امنیت گردشگران را اولویت نخست این سازمان عنوان کرد و افزود: حضور 24 ساعته حراست و حفاظت فیزیکی این سازمان، وجود حدود هفت هکتار فضای مناسب پارکینگ، دارا بودن یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های ساحلی شمال کشور با مساحتی بالغ بر 19 هکتار، برگزاری نمایشگاه دایمی صنایع دستی استان در مجتمع‌های منطقه به منظور حمایت از صنایع دستی گیلان بخش دیگری از خدمات ارائه شده سازمان منطقه آزاد انزلی به منظور رفاه بیشتر گردشگران ورودی به محدوده این منطقه بوده است.

ا‌نتهای پیام/خ۱۰/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول