اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی:

اثرگذاری زنان در مقدرات اساسی کشور تشریفاتی نیست

خبرگزاری فارس: عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی گفت: اثرگذاری زنان در مقدرات اساسی کشور تشریفاتی نیست و این موضوع در بیش از سه دهه از عمر انقلاب اسلامی بارها به اثبات رسیده است.

اثرگذاری زنان در مقدرات اساسی کشور تشریفاتی نیست

به گزاش خبرگزاری فارس از اسکو، عشرت شایق صبح امروز در دیدار با جمعی از بانوان فرهنگی شهرستان اسکو با انتقاد از برخی سیاسیون که حضور زنان در جامعه را تا حد به دست آوردن یک پست و مسئولیت زودگذر تنزل داده‌اند، اظهار کرد: بانوان ایرانی در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی کشور هیچگاه سهم‌خواهی نکرده‌اند اما انتظار طبیعی این است که شایستگی‌های زنان نیز در جامعه نادیده گرفته نشود.

وی با اشاره به نقش خانواده در آموزه‌های دینی افزود: با وجود عملیات روانی و فرهنگی دشمنان در نشانه گرفتن کانون خانواده‌های ایرانی، پایداری و استحکام خانواده همچنان دغدغه اکثریت قریب به اتفاق جامعه است.

نماینده دوره هفتم مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یک خانواده موفق و همدل در تربیت مدیران لایق و پرتوان نقش کلیدی دارد و این امر منافاتی با حضور فعال و مدبرانه بانوان در عرصه‌های مدیریتی خرد و کلان خصوصاً حوزه‌های تخصصی ندارد.

وی حضور زنان در عرصه‌های مختلف قانونگذاری و اجرایی را مبتنی بر اصول قانون اساسی و دکترین امام (ره) و مقام معظم رهبری در حوزه بانوان اعلام و تصریح کرد: ارزش‌گذاری به توانمندی‌های زنان ایرانی، گام مؤثری برای بالندگی و تعالی این بخش از جامعه است.

این پژوهشگر مسائل اجتماعی، ارزش‌گذاری به زنان در جامعه را یکی از دستاوردهای مهم اخلاقی، سیاسی و اجتماعی انقلاب اسلامی دانست و افزود: جایگاه زنان در عرصه‌های مختلف کشور پس از استقرار نظام جمهوری اسلامی به هیچ وجه قابل مقایسه با دوران قبل از آن نیست اما این جایگاه با وضعیت ایده‌آل فاصله زیادی دارد که باید با تلاش صادقانه و باورمندی به قابلیت‌های زنان، شرایط مطلوب برای پیشرفت بیشتر زنان و بهره‌مندی جامعه از این توانمندی‌ها فراهم شود.

شایق ضمن اشاره به در پیش بودن مرحله دوم نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: مهم‌ترین ملاک برای انتخاب یک نماینده شایسته، داشتن صلاحیت‌های لازم دینی، اخلاقی و تخصصی است و نوع جنسیت نباید سبب محروم ماندن زنان از حضور در کانون قانونگذاری کشور شود.

انتهای پیام/آ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول