اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان:

در حال حاضر حجم آب سد زاینده‌رود 213 مترمکعب است/آثار خشک‌سالی هنوز ادامه دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر حجم آب سد زاینده‌رود 213 مترمکعب است، گفت: تأثیرات کم‌آبی در اصفهان را باید با برنامه‌ریزی کم‌رنگ کرد.

در حال حاضر حجم آب سد زاینده‌رود 213 مترمکعب است/آثار خشک‌سالی هنوز ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، منصور شیشه‌فروش صبح امروز در نخستین نشست کارگروه توسعه بخش کشاورزی استان اصفهان در سال 91 با بیان اینکه در حال حاضر حجم آب سد زاینده‌رود 213 مترمکعب است، اظهار داشت: به دلیل کاهش آب‌های زیرزمینی و بارش کم برف در بالادست شاهد اثرات خشک‌سالی در استان اصفهان هستیم که رفع آن نیازمند برنامه‌ریزی‌های دقیق و مدیریت منابع آبی است.

وی با تأکید بر اینکه مسائل مربوط به آب استان اصفهان در سه محور در حال پیگیری است، ادامه داد: این سه محور شامل تغییر الگوی، صرفه‌جویی 20 درصدی در صنعت و شرب و نیز مصرف بهینه در بخش‌های کشاورزی، شرب و صنعت است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: از اقدامات مهم در راستای مقابله با کم‌آبی می‌توان به برگزاری نشست‌ها و جلسه‌های مختلف با موضوع بررسی راهکارهای مقابله با خشک‌سالی در دانشگاه‌های این استان و آماده‌سازی سند مدیریت کم‌آبی و خشک‌سالی استان اشاره کرد.

وی تصریح کرد: استفاده از پساب نیز می‌تواند کمک شایانی به حل مشکل آب در استان اصفهان بکند.

شیشه‌فروش با اشاره به اینکه سال گذشته به منظور کشت پاییزه کشاورزان شرق اصفهان آب زاینده‌رود باز شد، اظهار داشت: امسال نیز آب برای کشت شرق اصفهان و آبیاری باغات باز می‌شود و اعضای قرارگاه آب استان هم بدون وقفه برای مدیریت خشک‌سالی اصفهان تلاش می‌کنند.

وی با بیان اینکه دولت توجه ویژه‌ای به بخش کشاورزی دارد، افزود: یکی از مهم‌ترین اهداف دولت در این زمینه اشتغال‌زایی بوده که بیشتر اعتبارات تصویب شده در این زمینه پرداخت شده است.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول