اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط کمیته امداد فارس صورت گرفت

ایجاد 7 هزار و 875 فرصت شغلی زنان سرپرست خانوار

خبرگزاری فارس: قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس گفت: 7 هزار و 875 فرصت شغلی ویژه زنان سرپرست خانواده زیر پوشش کمیته امداد فارس ایجاد شده است.

ایجاد 7 هزار و 875 فرصت شغلی زنان سرپرست خانوار

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان فارس، کیوان نیازی با اشاره به پیام ارزشمند مقام معظم رهبری در سال جدید و نام‌گذاری سال 1391 با عنوان سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی از سوی معظم‌له بیان داشت: به یاری خداوند متعال، خدمت‌گزاران محرومان و نیازمندان در کمیته امداد امام خمینی (ره) استان فارس در راستای رهاندن این قشر از جامعه از فقر و محرومیت، تا کنون با ایجاد 7 هزار و 875 فرصت شغلی ویژه زنان سرپرست خانواده در سطح این استان توفیق داشته‌اند تا گام ارزشمندی در زمینه سهم بانوان سرپرست خانوار در زمینه اشتغال برداشته و موجبات خود اشتغالی و خودباوری را در آنان فراهم سازند.

 

وی در تبیین پیام رهبر معظم انقلاب در سال جدید بیان داشت: از آنجایی که تعداد قابل ملاحظه‌ای از زنان و دختران زیر پوشش کمیته امداد حضرت امام (ره) که در سن اشتغال قرار دارند، سهم بسزایی در به حرکت درآوردن چرخه‌های اقتصادی کشور داشته و حرکت فزاینده آنان در بازار کار در واقع منشا تحولات ارزشمندی در این عرصه و به دنبال آن بهبود سطح رفاه خانواده‌ها است، در همین راستا بخش عمده‌ای از فعالیت‌های خودکفائی و اشتغال‌زایی این نهاد توسط زنان سرپرست خانواده مدیریت و اجرا می‌شود.

 

نیازی در ادامه بیان داشت: سهم زنان سرپرست خانواده در چرخه تولید و اقتصاد را نمی‌توان نادیده گرفت چرا که در کنار نیروهای مولد و فعال بازار کار این قشر از افراد جامعه نیز دارای سهم و جایگاه‌ ویژه‌ای هستند.

 

قائم مقام کمیته امداد فارس در ادامه با اشاره به سیاست‌های جدید امداد این استان در سال جدید ابراز داشت: توانمندسازی، کارآفرینی و تحکیم نهاد خانواده از جمله سیاست‌ها و راهبردهای جدید امداد در آستانه سال جدید است که از طرف این نهاد اعمال می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر در تلاش هستیم که با افزایش کار، اشتغال‌زایی و ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار و مناسب موجبات تحولی ویژه را در زمینه افزایش رفاه خانواده‌ها فراهم آوریم و بتوانیم الگویی مناسب برای زندگی آنان مهیا کنیم.

وی در پایان با اشاره به این که اشتغال زنان منبع کارآفرینی است، بیان داشت: به یمن و برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، فرصت حضور بانوان در تمام عرصه‌های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی فراهم شده و بخشی از بانوان در مشاغل غیر اداری مشغول به کار شده‌اند و گروهی دیگر خود سرمایه‌گذار و تولید کننده بوده که در همین راستا هم اکنون 34 درصد از زنان سرپرست خانواده در استان فارس مجری طرح‌های خودکفائی کمیته امداد هستند.

وی افزود: با بهره‌مندی از پیام سال جدید و سفارش رهبر انقلاب مبنی بر اینکه امسال را سال تولید داخلی قرار دهیم از کار، کارگر و سرمایه‌های ایرانی حمایت کنیم و با همکاری تمام ادارات، نهادها و دست‌اندرکاران عرصه‌های کار و تولید و با حمایت تمام‌جانبه از اشتغال بانوان در سطح جامعه بتوانیم نرخ رشد اشتغال را افزایش داده و در کاهش فقر خانواده‌ها گامی مثبت برداریم.

انتهای پیام/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول