اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده ارشد آجا در خراسان‌جنوبی:

ارتش مصرف‌کننده قبل از انقلاب امروز به خودکفایی رسیده است

خبرگزاری فارس: فرمانده ارشد آجا در خراسان‌جنوبی با اشاره به توفیقات ارتش در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت:‌ ارتش که پیش از انقلاب تنها مصرف‌کننده بود، امروز به خودکفایی رسیده است.

ارتش مصرف‌کننده قبل از انقلاب امروز به خودکفایی رسیده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، رضا آذریان پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت تشریح برنامه‌های پیش‌بینی شده برای گرامیداشت 29 فروردین‌ماه روز ارتش جمهوری اسلامی برگزار شده بود، به تشریح برنامه‌های این هفته پرداخت.

وی پرش چتربازان نیروی زمینی ارتش در مراسم رژه نیروهای نظامی استان، رژه موتورسواران ارتش، گلباران مزار شهدا، دیدار با خانواده‌های شهدا، دیدار ارتشیان با امام‌جمعه مرکز استان و تقدیر از پیشکسوتان دفاع مقدس را از جمله برنامه‌های این فرماندهی برای گرامیداشت هفته ارتش اعلام کرد.

فرمانده ارشد آجا در خراسان‌جنوبی از برگزاری شب خاطره با حضور رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی به مناسبت گرامیداشت یاد و نام شهید سپهبد علی صیاد شیرازی در مرکز رفاهی میلاد بیرجند خبر داد.

آذریان به وضعیت کنونی ارتش جمهوری اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: امروز به پاس خدمات جوانان در بخش‌های مختلف ارتش، شاهد شکوفایی و اقتدار هرچه بیشتر در این مجموعه هستیم.

وی ادامه داد:‌ قبل از انقلاب ارتش ایران در اختیار وابستگان نظامی بود و به طور کلی یک ارتش مصرف کننده بوده است و کلیه اقدامات صورت گرفته با مجوز مستشاران نظامی انجام می‌شده است.

فرمانده ارشد آجا در خراسان‌جنوبی افزود:‌ به برکت انقلاب اسلامی ارتش توانست نقش بارزی را در پیروزی این انقلاب ایفا کند و نخستین حرکت ارتش نیز در روز 19 بهمن‌ماه انجام شده و با پیام امام خمینی (ره) پادگان‌های ارتش به رغم اعلام حکومت نظامی خالی شدند.

*پیام تاریخی امام خمینی (ره) برگ زرینی در تاریخ ارتش است

آذریان تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز عده‌ای در کشور سخن از انحلال ارتش می‌زدند با این بهانه که نظام اسلامی نیاز به ارتش ندارد اما پیام تاریخی امام خمینی (ره) در تاریخ 28 فروردین ماه که روز بعد را روز ارتش نامگذاری کردند برگ زرین دیگری از افتخارات ارتش ایران محسوب می‌شود.

وی از عموم ملت همیشه در صحنه و سربلند خراسان‌جنوبی دعوت کرد که در مراسم رژه نیروهای نظامی استان در تاریخ 29 فروردین‌ماه در محل بلوار شهید صیاد شیرازی حضور به هم رسانند.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول