اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی بیرجند خبر داد

فعالیت 14 صندوق زنان روستایی در بیرجند

خبرگزاری فارس: مدیر جهادکشاورزی شهرستان بیرجند از فعالیت 14 صندوق زنان روستایی در سطح شهرستان بیرجند خبر داد.

فعالیت 14 صندوق زنان روستایی در بیرجند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مهدی نوفرستی صبح امروز در جمع مسئولان کشاورزی شهرستان بیرجند با اشاره به نامگذاری سال جدید اظهار داشت: به طور قطع نامگذاری سال جدید اهمیت بخش کشاورزی را دو چندان می‌کند.

وی تصریح کرد: کارگروه توسعه بخش کشاورزی ظرفیت‌های متعددی در بخش کشاورزی و اشتغال را به خود اختصاص داده است.

مدیر جهادکشاورزی بیرجند گفت: امید است از ظرفیت‌ها و امکانات بخش‌های مختلف حداکثر توان و تلاش را در این زمینه به کار ببریم.

نوفرستی هدف از تشکیل کارگروه توسعه بخش کشاورزی را توسعه توان تولیدی و ایجاد ظرفیت‌های بیشتر برای ایجاد اشتغال عنوان کرد.

وی نظارت بر اجرای طرح‌ها در این بخش را از وظایف وزارت جهادکشاورزی دانست.

مدیر جهادکشاورزی بیرجند توسعه، تکمیل و احداث مجتمع‌های گلخانه‌ای، توسعه و تکمیل مجتمع‌های دامپروری و آبزی‌پروری را از فعالیت‌های اولویت‌دار طرح توسعه بخش کشاورزی برشمرد.

نوفرستی با اشاره به مجتمع گلخانه‌ای شهرستان بیرجند گفت: این واحد گلخانه‌ای در مساحتی به میزان 14 هکتار و با میانگین متراژ 2 هزار و 500 مترمربع در حال واگذاری به متقاضیان است.

وی میزان آب اختصاصی به این مجتمع را دو لیتر در ثانیه عنوان کرد و گفت: میزان آب اختصاصی مورد نیاز این واحد 8 لیتر در ثانیه است.

مدیر جهادکشاورزی بیرجند با اشاره به تعداد اشتغال ایجاد شده این مجتمع گلخانه‌ای یادآور شد: این واحد پس از راه‌اندازی برای 55 نفر از فارغ‌التحصیلان اشتغال مستقیم و 165 نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد می‌کند.

نوفرستی با اشاره به فعالیت 27 صندوق زنان روستایی در سطح استان خراسان‌جنوبی گفت: از این میزان 14 صندوق مربوط به شهرستان بیرجند است.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول