اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور خانواده و بانوان استانداری گلستان:

اعتیاد زنان از اعتیاد مردان خطرناک‎تر است

خبرگزاری فارس: مدیر کل امور خانواده و بانوان استانداری گلستان گفت: اعتیاد زنان از اعتیاد مردان خطرناک‎تر است و باید در اولویت درمان قرار بگیرد.

اعتیاد زنان از اعتیاد مردان خطرناک‎تر است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان مهری مهدوی بعد از ظهر امروز در جمع دست‎اندرکاران همایش منطقه‌ای پیشگیری از اعتیاد با محوریت دین در آزادشهر اظهار داشت: یک مادر در جامعه به عنوان نخستین و اصلی‎ترین الگوی کودک است که باید بر تربیت، تغذیه، فرآیند رشد کودکان و شکل‎گیری شخصیتی آنان به هنگام نوجوانی و جوانی ناظر و حاضر باشد به همین دلیل باید از سلامت جسمی، روحی و روانی خوبی برخوردار باشد.

وی خاطر نشان کرد: مصرف موادمخدر و اعتیاد بسیاری از رفتارهای مناسب حال یک انسان با شخصیت و سالم را از وی سلب می‎کند و او را نسبت به تصمیم‎گیری‎های خود سست و بی‎اراده می‌کند، لذا مادری که معتاد باشد هیچ‌گاه نمی‎تواند شخصیتی تحسین برانگیز برای کودک خود باشد و مسیر تکاملی او را به خوبی حمایت و مدیریت کند.

مدیرکل امور خانواده و بانوان استانداری گلستان تصریح کرد: چنین مادرانی نه تنها تاثیر مثبت و سازنده‎ای در زندگی فرزندان خود ندارند بلکه تاثیرات منفی زیادی بر وضعیت جسمی و روحی آنان می‎گذارند و زندگی و آینده آنان را با چالشی جدی مواجه می‎سازند.

مهدوی ادامه داد: برگزاری همایش‎ها و برنامه‎های آموزشی برای مبارزه و پیشگیری از اعتیاد باید در دستور کار همه ادارات و نهادهای دولتی باشد و هر کس به سهم خود جامعه را از گزند این بلای خانمانسوز نجات دهد تا نیروی کار و جوانی ما هدر نرود.

وی اضافه کرد: نهادینه کردن برنامه‎های فرهنگی، ورزشی، آموزشی و هنری در برنامه روزانه افراد یک جامعه نه تنها اعتیاد را از جامعه دور می‎کند بلکه موجب بالا رفتن سطح طراوت و شادابی جامعه می‎شود و دشمن را از طرح و برنامه‎های شومی که در سر دارد، دور می‎کند.

مدیرکل امور خانواده و بانوان استانداری گلستان با اشاره به مصرف تفننی سیگار و قلیان‎های میوه‎ای در بین بعضی از افراد جامعه به ویژه دختران و پسران جوان اذعان کرد: بررسی‎های به عمل آمده نشان می‎دهد که ضرر و زیان ناشی از سیگار و قلیان نه تنها کمتر از مصرف مواد مخدر صنعتی و سنتی نیست بلکه در بسیاری از موارد بیشتر هم است، لذا مسئولان و خانواده‎ها باید توجه بیشتری داشته باشند تا این بلای خانمانسوز با حرکت‎های تفننی و سرگرم‎کننده وارد خانواده‎ها نشود و زندگی‎های آنها را متلاشی و نابود نکند.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول