اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سال گذشته انجام شد

ساماندهی 40 نقطه پرحادثه در محورهای سیستان‌وبلوچستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و ترابری سیستان و بلوچستان گفت: سال گذشته بیش از 40 نقطه پرحادثه به وسیله تابلو و علائم در محورهای حوزه استحفاظی اداره کل راه و ترابری سیستان و بلوچستان ساماندهی شد.

ساماندهی 40 نقطه پرحادثه در محورهای سیستان‌وبلوچستان

عبدالجلیل شهنوازی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: در سال گذشته، تعداد 33 هزار و 420 عدد علائم انتظامی، اخطاری، مسیرنما، جهت‌نما و ... توسط اداره ایمنی و حریم راه‌های این اداره کل تهیه و در محورها نصب شده است.

وی افزود: در سال گذشته، یک‌هزار و 493 کیلومتر از محورهای حوزه استحفاظی خط‌‌کشی سرد شده در حالی که میزان تعهد این اداره کل، هزار و 360 کیلومتر بوده است.‌

مدیرکل راه و ترابری سیستان و بلوچستان ادامه داد: هشت کیلومتر از نقاط پرحادثه و مه‌گیر حوزه استحفاظی نیز طی یک سال اخیر مجهز به سیستم روشنایی شده است.

شهنوازی اضافه کرد: در سال 90 در زمینه نصب تابلوهای ایمنی و اخطاری، انتظامی و...افزایش 10 درصدی داشته‌ایم که خود تاثیر بسزایی در روند ایمنی جاده‌ها داشته است.

وی پیرامون وضعیت کلی محورهای حوزه استحفاظی استان بیان داشت: طول کل راه‌های حوزه استحفاظی اداره کل راه و ترابری سیستان و بلوچستان، 13 هزار و 290 کیلومتر است.

مدیرکل راه و ترابری سیستان و بلوچستان افزود: 12 اداره راه و ترابری و 9 راهدارخانه در حوزه استحفاظی این اداره کل قرار دارد که مشغول خدمات رسانی به مردم منطقه هستند.

شهنوازی گفت: هم اکنون 106 کیلومتر بزرگراه، 2 هزار و 20 کیلومتر راه روستایی، 502 کیلومتر راه شنی، یک‌هزار و 907 کیلومتر راه روستایی شوسه، 5 هزار و 510 کیلومتر راه دسترسی روستایی در حوزه استحفاظی وجود دارد.

وی تعداد کل پل‌ها را 5 هزار و 186 دستگاه عنوان کرد و افزود: از این تعداد 92 دستگاه پل بزرگ به طول 7 هزار و 818 متر است.

مدیرکل راه و ترابری سیستان و بلوچستان تصریح کرد: تعداد پنج گردنه مهم در حوزه استحفاظی این اداره کل قرار دارد که طول آنها 75 کیلومتر است.

انتهای پیام/صا10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول