اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دامنه مشکلات هدیه رئیس جمهوری به کردستان رسید

40 درصد خبرنگاران لیست وزارت ارشاد خبرنگار نیستند

خبرگزاری فارس: وزارت ارشاد اسامی خبرنگاران مشمول دریافت هدیه رئیس جمهوری استان کردستان را در لیستی به اداره‌کل ارشاد اسلامی استان معرفی کرده است که بیش از 40 درصد آنها خبرنگار نیستند.

40 درصد خبرنگاران لیست وزارت ارشاد خبرنگار نیستند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اگرچه هدیه رئیس جمهوری به مناسبت روز خبرنگار با تاخیری قابل توجه اعلام شد اما باز اسامی افرادی از استان کردستان در لیست خبرنگاران مشمول دریافت هدیه آمده است که وجود فیزیکی در عرصه مطبوعات ندارند و حتی برای اداره‌کل ارشاد و خانه مطبوعات نیز ناشناخته هستند.

مدیر خانه مطبوعات استان کردستان در گفت‌وگو با فارس گفت: خانه مطبوعات تحت هیچ شرایطی این لیست را قبول ندارد و این موارد نیز در قالب نامه‌ای به اداره‌کل ارشاد استان اعلام شده است.

شیروان یاری خاطرنشان کرد: اهدای هدیه ریاست جمهوری به افراد غیر واجد شرایط و غیر خبرنگار اجحاف در حق 50 درصد از خبرنگاران واقعی استان کردستان است که در این لیست اسامی آنان وجود ندارد.

به گفته وی، خانه مطبوعات استان کردستان هم از دریافت مدارک مورد نیاز هدیه خبرنگاران مورد تایید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به صورت جدی خودداری کرده و هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال دریافت و تحویل کارت هدیه رئیس جمهوری به این خبرنگاران را ندارد.

یاری عنوان کرد: بیش از 40 درصد اسامی لیست افراد معرفی شده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبرنگار نیستند و حتی در حوزه رسانه حضور فیزیکی ندارند.

افرادی شاید به دلیل ارتباط با مسئولان برخی از رسانه‌های استان خبرهایی را کپی و در سایت سمان ثبت کرده‌اند و وزارت ارشاد هم بدون استعلام از واحد مطبوعات ادارات ارشاد اسلامی استان‌ها و یا خانه‌های مطبوعات آنان را به عنوان خبرنگار پذیرش کرده است.

اما پیشنهاد می‌شود معاونت مطبوعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور جلوگیری از تضییع حقوق خبرنگاران واقعی و اجحاف در حق آنان علاوه بر اخذ مدارک مندرج در سایت سمان، از ادارات کل ارشاد اسلامی استان‌ها و خانه‌های مطبوعات نیز در مورد افراد ثبت‌نام شده استعلام بگیرند.

انتهای پیام/ر20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول