اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل محیط زیست استان کردستان خبر داد

دستگیری 240 متخلف حوزه محیط زیست در کردستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل محیط زیست استان کردستان با تأکید بر گسترش مقابله با تهدیدات زیست‌محیطی استان، گفت: 240 متخلف حوزه محیط زیست در سال 90 به مراجع قضایی معرفی شدند.

دستگیری 240 متخلف حوزه محیط زیست در کردستان

ناصح قادری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: در سال 90 اقدامات گسترده‌ای برای حفاظت از عرصه‌های طبیعی استان انجام شد و در این میان نیز با متخلفان به شدت برخورد شد.

وی افزود: دستگیری 242 متخلف و تشکیل 141 پرونده و معرفی این افراد به مراجع قضایی، انجام بیش از 8 هزار و 600 نفر روز گشت حفاظتی، احیا و رهاسازی 460 نوع از جانوران بومی منطقه، تکمیل و راه‌اندازی موزه حیات وحش استان با دربرگیری 89 گونه جانوری برای استفاده علمی و تحقیقاتی دانش‌آموزان و دانشجویان استان از جمله اقدامات انجام شده در سال 90 بوده‌ است.

مدیرکل محیط زیست استان کردستان تصریح کرد: همچنین در سال گذشته 299 استعلام معادن، 2هزار و 269 آزمایش آب و خاک، صدور 465 پروانه بهره‌برداری در حوزه‌های صنعتی، معدنی و کشاورزی و 346 مورد پایش منابع طبیعی انجام شد.

قادری خاطرنشان کرد: در طول سال 90 بیش از 104 اخطار به واحدهای صنعتی استان داده شد که متأسفانه در این راستا نیز 11 واحد صنعتی پلمب شدند و 31 واحد دیگر نیز اخطار تهدید به پلمب دریافت کردند.

وی افزود: در سال 90 نیز در مبحث فرهنگ‌سازی و پیشگیری نیز فعالیت‌های گسترده در سطح شهرها و روستاهای استان انجام شد که از آن جمله می‌توان به برگزاری 55 مسابقه فرهنگی، هنری، 52 جشنواره علمی و فرهنگی، 14 نمایشگاه تخصصی، ارائه آموزش‌های متمرکز به 32‌هزار و 510 نفر از اقشار مختلف مردم اشاره کرد.

قادری در پایان به وضعیت هوای استان در سال 90 اشاره کرد و افزود: در این سال شاهد 42 روز هوای خوب، 286 روز با آلودگی کم، 27روز ناسالم، 3 روز بسیار ناسالم و 6 روز خطرناک بودیم که این مهم نسبت به سال‌های 88 و 89 از وضعیت بهتری برخوردار است.

وی افزود: به منظور بررسی دقیق‌تر و اطلاع‌رسانی هرچه بیشتر به عموم مردم استان تا پایان سال 91 تعداد ایستگاه‌های سنجش سلامت هوا در استان به 10 ایستگاه افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول