اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال گذشته

6 هزار نفر در خراسان‌جنوبی موفق به فراگیری قرآن شدند

خبرگزاری فارس: مسئول دارالقرآن کریم اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان‌‌جنوبی گفت: در سال گذشته 6 هزار و 764 نفر در خراسان‌‌جنوبی موفق به فراگیری قرآن شدند.

6 هزار نفر در خراسان‌جنوبی موفق به فراگیری قرآن شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی، محمدرضا اشرفی از برگزاری 380 کلاس آموزش قرآن کریم در سال گذشته در سطح استان خبر داد.

وی با اشاره به برنامه‌های اجرا شده توسط دارالقرآن کریم اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی در سال 90 به ارائه گزارش کاری در همین زمینه پرداخت.

مسئول دارالقرآن کریم اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان‌‌جنوبی تصریح کرد: در سال گذشته موفق به برگزاری جشنواره قرآنی خانواده با حضور 31 خانواده قرآنی در قالب 85 نفر، شناسایی 200 نفر فعال قرآنی، برگزاری دوره‌های آموزشی کارکنان دولت با حضور کارمندان اداره کل گمرکات و سازمان اقتصاد و دارایی خراسان‌جنوبی و توزیع 2 هزار و 500 جلد قرآن یارانه‌‌ای در سطح استان شدیم.

اشرفی، برگزاری 380 کلاس آموزشی قرآن در قالب رشته‌های قرائت، مفاهیم، حفظ و تفسیر قرآن کریم، برگزاری 119 کلاس قرآنی توسط مؤسسات قرآن مردمی و برگزاری 180 کلاس قرآنی توسط خانه‌های قرآن روستایی را از دیگر برنامه‌های اجرا شده توسط این نهاد در سال گذشته دانست.

وی با اشاره به فراگیری قرآن توسط 6 هزار و 764 نفر در سال گذشته ابراز داشت: از این تعداد 4 هزار و 553 نفر را خواهران و 2 هزار و 211 نفر را برادران قرآن‌آموز تشکیل می‌‌دهند.

مسئول دارالقرآن کریم اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان‌‌جنوبی از صدور یک‌هزار و 200 گواهینامه قرآنی در رشته‌‌های قرائت، مفاهیم، حفظ و تفسیر قرآن کریم در سال گذشته خبر داد و افزود: مسن‌ترین فردی که موفق به دریافت گواهینامه‌‌های مذکور شده است 66 ساله و کم‌ سن‌ترین فرد پنج ساله بوده‌اند.

اشرفی از صدور 140 گواهینامه قرائت قرآن برای کارگزاران حج  و زیارت، 51 گواهینامه تربیت معلم روخوانی و روان‌ خوانی قرآن، 48 گواهینامه قرآنی برای کارکنان دولت و 38 گواهینامه آموزشیار قرآن کریم در سال 90 خبر داد.

وی از توزیع 220 کتاب آموزشی قرآن و یک‌هزار و 920 لوح فشرده قرآنی و برگزاری مسابقه تفسیر نورالهدی با حضور 734 نفر و طرح ارزیابی حفاظ قرآن کریم با حضور 61 نفر در سال گذشته خبر داد.

انتهای پیام/ح30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول