اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در تیمی 30 نفره

عکاسان صنعتی از دریای خزر عکاسی کردند

خبرگزاری فارس: تیم 30 نفره عکاسان صنعتی از بندر امیرآباد و دریای خزر عکاسی کردند.

عکاسان صنعتی از دریای خزر عکاسی کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، تور عکاسی دومین جشنواره فیلم‌های صنعتی مازندران از بندر امیرآباد بازدید و عکاسی کردند.

گروه 30 نفره عکاسی امروز پس از بازدید از اسکله بندر امیرآباد، سوار بر شناور دریایی شده و در دریای خزر به عکاسی پرداختند.

مصطفی کاظمی یکی از عکاسان مازندرانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه دومین سفر عکاسی در دریا را تجربه می‌کند، اظهار داشت: عکاسی روی آب برای برخی تجربه جدید و نویی است.

وی در پاسخ به این سئوال که عکاسی روی آب چه تفاوتی با عکاسی در خشکی دارد، متذکر شد:‌ شرایط نوری، جوی، آب و هوایی و سکون تصویر در دریا متفاوت با خشکی است.

کاظمی که فارغ‌التحصیل رشته عکاسی از دانشگاه هنر است، بیان داشت:‌ در دریا رنگ‌هایی که بتوان با آن بازی کرد را نداریم.

این عکاس مازندرانی با اشاره به اینکه در روی خشکی رنگ و سوژه‌های بسیاری وجود دارد، تصریح کرد: نور، ثبت، مدل و خط در خشکی باعث می‌شود بتوانیم به تصویر حجم و بعد بدهیم.

کاظمی درباره برگزاری دومین جشنواره فیلم‌های صنعتی مازندران جهش در چهار شهر استان، ادامه داد:‌ حضور عکاسان در این تور عکاسی نشان از استقبال به برگزاری جشنواره است.

وی با اشاره به اینکه تجمع عکاسان در تورهای اینچنینی و کنار هم قرار گرفتن دیدگاه‌ها و نگاه‌‌ها، بیان داشت:‌ این یک امتیاز بزرگ برای عکاسان است.

محمد رضایی از دیگر عکاسان حاضر در این تور، گفت:‌ اتفاق خوبی که افتاده، برگزاری همایش‌ها و جشنواره‌هایی است که در کنار آن به بخش جنبی توجه می‌شود.

وی با بیان اینکه معتقدم بخش جنبی هر جشنواره نتیجه و بازخورد بیشتری نسبت به اصل موضوع جشنواره دارد، تصریح کرد:‌ دومین جشنواره فیلم صنعتی در مازندران برگزار می‌شود که بخش جنبی آن به عکس تعلق دارد.

این عکاس ادامه داد:‌ برگزاری یک ورک شاپ از عکاسی صنعتی و سپس تورهای این‌چنینی، اتفاق خوبی است که در کنار جشنواره رخ می‌دهد.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین نکته این تور دریایی، گرد آمدن عکاسان در یک محل و آشنایی آن‌ها با یکدیگر است که نکته بسیار مهم قضیه است.

رضایی ادامه داد: ‌بخش دوم موضوع، اطلاعات تئوریک و آکادمیکی است که در اختیار عکاسان گذاشتند.

وی با اشاره به ‌آشنایی نسبی با عکاسی صنعتی در این تور گفت:‌ قطعا با برگزاری ورک شاپ و سفر دریایی نمی‌توان افراد را به صورت کامل با عکاسی صنعتی آشنا و درگیر کرد تا به صورت حرفه‌ای به آن بپردازند، اما حسن این برنامه در این است که جرقه‌ای در ذهن عکاس به وجود می‌آید که موضوعی به نام عکاسی صنعتی وجود دارد تا به آن بپردازد.

رضایی یادآور شد: ‌تبادل نگاه‌ها و نوع نگاه عکاسان نسبت به یک سوژه واحد، حتما یک درس عکاسی است.

وی با اشاره به اینکه نمی‌توان گفت که تفاوت شاخصی بین عکاسی در دریا و خشکی وجود دارد، تصریح کرد:‌ اینجا زمین است و آنجا دریا، دقت نظر عکاس به سوژه و فضای جدید مهم است که این برخورد قطعا یک برخورد خاص‌تر نسبت به فضای بیرون آب است.

بهروز خسروی یکی دیگر از عکاسان مازندرانی نیز در حاشیه برگزاری این تور بیان داشت: ‌تجربه نخستم از عکاسی در دریا بسیار لذت‌بخش بود.

وی با اشاره به اینکه تور با کیفیت بسیار مناسبی برگزار شد، گفت:‌ فکر می‌کنم سایر عکاسان حاضر در گروه هم راضی بوده و از این فرصت به نحو مطلوب استفاده کردند.

این عکاس یادآور شد: ‌امیدوارم این برنامه صرفا به همین سفر ختم نشده و تکرار شود.

خسروی با اشاره به اینکه نخستین بار است که عکاسان صنعتی و مستند در یک سفر این‌چنینی جمع می‌شوند، اضافه کرد:‌ داوری خوب عکس‌ها در بخش جنبی جشنواره فیلم‌های صنعتی می‌تواند رویکرد جدیدی را در مقابل عکاسان به این بخش قرار دهد.

دبیر دومین جشنواره فیلم‌های صنعتی مازندران جهش نیز بیان داشت: ‌صنعت دریایی یکی از سوژه‌های مورد توجه در عکاسی صنعتی است.

مهدی قربانپور متذکر شد:‌ دومین جشنواره فیلم‌های صنعتی مازندران جهش همزمان با تهران در چهار شهر ساری، بابل، آمل و نوشهر از 25 تا 28 اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ن10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول