اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور فرهنگی دانشگاه سلمان فارسی خبر داد

کسب رتبه نخست فرهنگی دانشگاه سلمان فارسی

خبرگزاری فارس: مدیر امور فرهنگی دانشگاه سلمان فارسی گفت: دانشگاه سلمان فارسی کازرون رتبه نخست فرهنگی را در بین دانشگاه‌های کشور کسب کرد.

کسب رتبه نخست فرهنگی دانشگاه سلمان فارسی

به گزارش خبرگزاری فارس از کازرون، ابراهیم آروند صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در نشست رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی کشور، دانشگاه سلمان فارسی کازرون با دریافت لوح تقدیر از سوی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری موفق به کسب رتبه نخست فرهنگی در رده‌بندی گروه چهار دانشگاه‌های کشور در سال تحصیلی 89-90 شد.

وی افزود: بر این اساس دانشگاه‌ها در قالب چهار گروه جمعیتی طبقه‌بندی شدند که دانشگاه‌های گروه نخست شامل دانشگاه‌هایی است که دارای جمعیت دانشجویی 11 هزار نفر به بالا بوده، گروه دوم شامل دانشگاه‌هایی که جمعیت دانشجویی آن‌ها بین 6 هزار تا 11 هزار نفر باشد، گروه سوم دانشگاه‌هایی با جمعیت دانشجویی بین 6 هزار تا 2 هزار نفر و گروه چهارم دانشگاه‌های تازه تأسیس و کم‌جمعیت هستند.

این مسئول ادامه داد: در گروه نخست، دانشگاه زابل، در گروه دوم، دانشگاه شاهد در گروه سوم دانشگاه ملایر و در گروه چهارم دانشگاه سلمان فارسی کازرون موفق به کسب رتبه نخست شدند.

مدیر امور فرهنگی دانشگاه سلمان فارسی کازرون گفت: در شهریور 89 تا شهریور 90 دانشگاه‌ها بر اساس شاخص‌هایی در بعد فرهنگی مورد بررسی قرار گرفتند که از جمله آن‌ها می‌توان توجه به حوزه مجازی، اسلامی شدن دانشگاه‌ها، برنامه‌های سیاسی، بحث عفاف و حجاب، بیداری اسلامی و ... اشاره کرد.

مدیر فرهنگی دانشگاه سلمان فارسی کازرون ابراز داشت: از دیگر شاخص‌هایی که وزارت علوم برای ارزیابی فرهنگی دانشگاه‌ها ابلاغ کرده بود عبارت است از توجه به آموزش فرهنگی دانشجویان (ارتقای بینش سیاسی و دینی)، توجه به حوزه فضای مجازی در دانشگاه‌ها، توجه به اسلامی شدن دانشگاه‌ها (توجه به فضاهای اسلامی دانشگاه‌ها)، اردوهای زیارتی، برنامه‌های دینی و مذهبی، اهتمام به برگزاری نماز جماعت، برنامه‌های سیاسی، کرسی‌های آزاداندیشی، بیداری اسلامی، توجه به ادیان و فرقه نوظهور، عفاف و حجاب است.

آروند گفت: توجه به اوقات فراغت (برگزاری اردوهای علمی، فرهنگی و تفریحی که استاندارد و مطابق قوانین و دانشگاه باشد)، جذب مخاطب در فعالیت‌های فرهنگی، تولیدات فرهنگی و پیوستگی فعالیت‌ها در طول سال، مشارکت فعال دانشجویان در حوزه‌های فرهنگی، میزان تعامل مجموعه مدیران دانشگاه با دانشجویان که شامل تشکیل شورای تعامل و رضایتمندی دانشجویان بوده، از شاخص‌های دیگر انتخاب دانشگاه‌های برتر در حوزه فعالیت‌های فرهنگی است.

مدیر امور فرهنگی دانشگاه سلمان فارسی افزود: شاخص دوره‌های آموزشی دانشجویان (عمومی و خصوصی)، شاخص دوره‌های ویژه استادان و شاخص دوره‌های ویژه کارکنان (بودجه سرانه فرهنگی دانشگاه و اعتبارات جذب شده از خارج دانشگاه) به عنوان شاخص مالی، تعداد کارکنان حوزه فرهنگی به عنوان منابع شاخص انسانی، تدوین برنامه سالانه و چند سالانه و برنامه راهبردی در شورای فرهنگی به عنوان شاخص برنامه‌های فرهنگی و تشکیل منظم جلسات شورای فرهنگی از جمله شاخص‌های ارزیابی رتبه‌بندی فرهنگی دانشگاه‌ها است.

آروند ادامه داد: برخورداری از وبگاه جامع فرهنگی و ارائه خدمات و برنامه‌ریزی مبتنی بر وب، شاخص وبلاگ و وبگاه تشکل‌ها، شاخص فضاهای اسلامی (نمازخانه و مسجد دانشگاه)، شاخص اردوهای زیارتی، شاخص برنامه‌های مذهبی از شاخص‌های دیگر ارزیابی رتبه‌بندی فرهنگی دانشگاه‌های دولتی است که دانشگاه سلمان فارسی کاندیدای این عنوان شد.

انتهای پیام/غ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول