اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پس از کش و قوس‌های فراوان

چهارم خرداد ماه انتخابات خانه مطبوعات اردبیل برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: بعد از ماه‌ها کش و قوس و به تعویق افتادن انتخابات خانه مطبوعات در جلسه با حضور اعضای خانه مطبوعات و در قالب نشست مجمع عمومی، چهارم خرداد ماه موعد انتخابات این تشکل انتخاب شد.

چهارم خرداد ماه انتخابات خانه مطبوعات اردبیل برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در مجمع عمومی خانه مطبوعات که ظهر امروز در مجتمع فرهنگی هنری فدک اردبیل برگزار شد، اعضای خانه مطبوعات ابتدا اساسنامه جدید خانه مطبوعات را که مصوب دولت بود با رأی اکثریت اعضا به تعیین و تصویب رساندند و در سه موضوع مسایل مورد بحث و بررسی اعضا قرار گرفت.

تعدادی از اعضا که با سن 30 سال برای شرکت کاندیداها در انتخابات مدرک کارشناسی و همچنین اضافه کردن عنوان سردبیری به دو منتخب مدیر مسئول معترض بودند، خواستار اصلاح این سه موضوع شدند و دقایقی از جلسه به این امر اختصاص یافت.

بعد از انتخاب اعضای سنی مجمع که سه نفر بودند تعدادی از اعضای خانه مطبوعات در سه موضوع مورد مناقشه به بحث و بررسی پرداختند و در نهایت پیشنهادات مختلف به رأی گذاشته شد که اکثر اعضای خانه مطبوعات استان با اصل اساسنامه و عدم تغییر در آن موافقت کرده و قرار شد برای کاندیداها سن 30 سال و مدرک کارشناسی لحاظ شده و طبق اساسنامه جدید انتخابات با معیار و محک قانونی برگزار شود.

در ادامه این جلسه در مورد زمان برگزاری انتخابات نیز دو وعده در اردیبهشت و خرداد مطرح شد که اکثریت اعضای خانه مطبوعات با برگزاری انتخابات در چهارم خرداد موافقت کردند.

یکی از اعضای خانه مطبوعات نیز پیشنهاداتی را برای اعضای جدید مطرح کرد که نسبت به حسابرسی در هر دوره، چسباندن برچسب اموال خانه مطبوعات و همچنین نحوه دریافت حق عضویت سالانه به ایراد مطلب و نظرات و پیشنهادات پرداختند.

اما التهاب و حاشیه‌های جلسه از زمانی آغاز شد که اعضا در مورد نحوه برگزاری انتخابات و رأی‌دهندگان به بحث و بررسی پرداختند که در این بین پیشنهادات مختلفی مطرح شد و بیش از نیم ساعت وقت جلسه به بیان نظرات و پیشنهادت در این زمینه اختصاص یافت.

به گزارش فارس، جمعی از اعضای فعلی هیئت رئیسه خانه مطبوعات بر این اصل معتقد بودند که باید طبق کارت‌های صادر شده اعضا در انتخابات شرکت کرده و اقدام به رأی‌گیری کنند که در نقطه مقابل جمعی از پیشکسوتان و فعالان خانه مطبوعات بر این ایراد گرفته و از نحوه صدور کارت خبرنگاری انتقاد کردند و خواستار اجرای مفاد اساسنامه جدید خانه مطبوعات مبنی بر در نظر گرفتن سابقه سه سال برای حضور در انتخابات خانه مطبوعات شدند که در این زمینه این تعداد اظهار داشتند که باید کمیته پنج نفره لیست اعضای خانه مطبوعات را به دقت مورد بررسی قرار دهد تا افراد دارای صلاحیت بتوانند با در نظر گرفتن شرایط سه سال حضور در عرصه خبر و خبرنویسی و فعالیت در مطبوعات در انتخابات شرایط رأی دادن را احراز کنند.

بعد از رأی‌گیری اعضای خانه مطبوعات به تشکیل این کمیته پنج نفره با حضور نمایندگان ارشاد، نمایندگان مدیر مسئولان، سردبیران و قشر خبرنگاران رأی داده و این پنج نفر را برای نظارت و کنترل شرکت‌کنندگان در انتخابات برگزیدند و قرار شد در سه هفته فرصت باقیمانده به انتخابات یک هفته برای ثبت‌نام، یک هفته دیگر برای تأیید صلاحیت‌ها و هفته دیگر نیز برای برگزاری انتخابات و تبلیغات اختصاص یابد.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول