اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‌رضوی خبر داد

رشد 60 درصدی مبادلات تجاری خراسان‌رضوی با افغانستان در سال 90

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان‌رضوی گفت: میزان مبادلات تجاری خراسان‌رضوی با کشور افغانستان در سال 90 نسبت به سال قبل رشد 60 درصدی داشته است.

رشد 60 درصدی مبادلات تجاری خراسان‌رضوی با افغانستان در سال 90

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان‌رضوی، محمود صلاحی سفر هیئت افغانی به خراسان‌رضوی را سرآغاز دور جدیدی از فعالیت‌های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی میان دو استان دانست و اظهار داشت: این امر خود گواهی بر اراده هم‌سوی رهبران و مسئولان جمهوری اسلامی ایران و افغانستان برای گسترش روابط همه‌جانبه است.

وی ادامه داد: هرچند در گسترش روابط تجاری، مزایای اقتصادی برای طرفین یکی از شروط اصلی است، اما برآوردن نیازهای کشور همسایه و مسلمان‌مان در حد مقدور از دیگر اهداف ما در مراودات اقتصادی است.

استاندار خراسان‌رضوی از مردم افغانستان به عنوان مردمی مبارز، مسلمان و شهیدپرور یاد کرد و اظهار داشت: چنین مردمی لیاقت زندگی در شرایط به مراتب بهتر از شرایط کنونی را دارند.

عطا محمدنور، والی بلخ در سخنان خود نیاز کشور افغانستان به توانمندسازی و نیز توانمندی های ایران را مکمل یکدیگر دانست و گفت: هر چند افغانستان از ثروت‌های خدادادی فراوانی از جمله ذخایر گاز، نفت، ذغال‌سنگ، آهن، طلا و سنگ‌های زینتی برخوردار است، اما درگیر بودن این کشور با جنگی طولانی امکان بهره‌مندی ملت افغانستان از این مواهب خدادادی را سلب کرده است.

وی ادامه داد: مشارکت ایران در اکتشاف معادن، استخراج آنها، توسعه صنایع، ساخت و ساز در این کشور و نیز سرمایه‌گذاری‌های مشترک سبب انتفاع اقتصادی ایران و بهره‌مندی افغانستان از تجارب و تکنولوژی متخصصان ایرانی می‌شود.

انتهای پیام/س30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول