اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مازندران خبر داد

اعلام آمادگی دانشگاه نوشیروانی مازندران برای تصفیه آب خزر

خبرگزاری فارس: استاندار مازندران گفت: دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در مازندران آمادگی خود را برای تصفیه آب دریای خزر اعلام کرد.

اعلام آمادگی دانشگاه نوشیروانی مازندران برای تصفیه آب خزر

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، سید علی‌اکبر طاهایی پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه گیاهان دارویی استان با تاکید بر اینکه از ظرفیت‌های کشاورزی مازندران برای بهره‌برداری از کشت گیاهان دارویی استفاده شود، اظهار داشت: رهبری تاکید در احیای طب سنتی دارند.

وی وضعیت کنونی کشت گیاهان دارویی در مازندران را نامطلوب ارزیابی کرد و یادآور شد:  اراضی شیبدار مناطق ییلاقی به کشت گیاهان دارویی اختصاص یابد.

طاهایی ورود جهاد دانشگاهی را به عرصه گیاهان دارویی براساس عنایت رهبری دانست و گفت: رهبری توجه ویژه‌ای به جهاد دانشگاهی دارد، رویان یکی از خروجی‌های خوب این مرکز تحقیقاتی است.

این مسئول بکارگیری مراکز دانشگاهی را برای بومی سازی فعالیت‌ها ضروری دانست و تصریح کرد:  برای احداث کارخانه زباله‌سوز نوشهر و ساری با دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل قرارداد منعقد شود.

این مسئول ادامه داد: دانشگاه نوشیروانی آمادگی خود را برای کار تصفیه‌خانه آب دریای خزر اعلام کرده است.

نماینده عالی دولت در مازندران به جهت‌دار شدن فعالیت‌های مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی مازندران اشاره کرد و متذکر شد: با توجه به حضور 130 عضو هیئت علمی در مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی باید دید چه میزان برای پویایی استان کار کردند.

وی به صنعتی و علمی شدن گیاهان دارویی در مازندران اشاره کرد و گفت:  نگاه کشور به توسعه صنعت در بخش کشاورزی و گیاهان دارویی است و در این باره باید با نگاه اقتصادی به توسعه گیاهان دارویی پرداخته شود.

طاهایی به توسعه زراعت چوب در مازندران پرداخت و ادامه داد: پیشنهاد زراعت چوب به وزیر کشاورزی مطرح شد تا 20 درصد توسعه کشاورزی به زراعت چوب اختصاص یابد.

این مسئول به تدوین نقشه راه گیاهان دارویی در مازندران اشاره کرد و بیان داشت: نقشه راه پژوهش و فناوری گیاهان دارویی مازندران به گونه‌ای باشد تا به نقشه راه ملی منتج شود.

استاندار مازندران با بیان اینکه سامانه‌ای برای تولید و توزیع محصولات کشاورزی مازندران تعریف شد، اذعان داشت: تولید توت فرنگی ارگانیک در مازندران در حال افزایش است و این میوه در گیاهان دارویی، برای دیابت مفید است.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت‌های دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت نشان می‌دهد که بازنگری روی آموزه‌های پزشکی در دستور کار است که در این بخش موضوع طب نوین گیاهان دارویی مطرح است که باید از ظرفیت مازندران استفاده شود.

انتهای پیام/ن20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول