اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دوم خرداد ماه در گلستان محقق می‎شود

برگزاری اجلاس بین‎المللی اتاق‎های بازرگانی کشورهای منطقه خزر

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی گلستان گفت: سیزدهمین اجلاس شورای بین‎المللی همکاری‎های تجاری اتاق‎های بازرگانی و صنعت کشورهای منطقه دریای خزر در گلستان برگزار می‎شود.

برگزاری اجلاس بین‎المللی اتاق‎های بازرگانی کشورهای منطقه خزر

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان حمید دامغانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران گلستان اظهار داشت: اجلاس شورای همکاری‎های حاشیه دریای خزر تاکنون 12 بار در کشورهای روسیه، قزاقستان، آذربایجان، ترکمنستان و ایران انجام شده که دو دوره آن در ایران و مابقی در دیگر کشورهای دیگر بوده است.

وی تصریح کرد: جلسات این اجلاس از شهریور ماه سال گذشته شروع و در دستور کار قرار گرفت و اقدامات خوبی برای هر چه بهتر برگزار شدن آن در نظر گرفته شده است.

دامغانی با بیان اینکه در کنار برگزاری اجلاس نمایشگاهی نیز در این خصوص برگزار خواهد شد اذعان داشت: در مجموعه فرهنگی هلال‌احمر نمایشگاه اجلاس از دوم خرداد ماه از ساعت 17 و 30 دقیقه تا 21 و 30 دقیقه تا پنج خرداد ماه برگزار است.

رئیس اتاق بازرگانی گلستان خاطر نشان کرد: این نمایشگاه تخصصی است و بازرگانان خارجی از آن بازدید به عمل خواهند آورد.

وی در ادامه با اشاره به نتیجه تعاملات گلستان با کشورهای حاشیه دریای خزر متذکر شد: نتیجه تعاملات بازرگانی در سال گذشته 200 میلیون دلار پیش‎بینی شده بود که این رقم صادرات در پایان سال تا 215 میلیون دلار محقق شد.

دامغانی تصریح کرد: برای سال 1391 نیز رقم 300 میلیون دلار برای صادرات استان پیش‎بینی شده است که امید داریم در سایه برنامه‎های صادرات محور در این زمینه نیز به رشد چشمگیری برسیم.

رئیس اتاق بازرگانی گلستان تاکید کرد: با توجه به مشکلاتی که برای بخش صنعت وجود دارد صنعتگران گلستانی از توانمندی بسیار خوبی بهره‌مند هستند و اگر کمی از این مشکلات مرتفع شود ما به اهداف بزرگی در این زمینه دست خواهیم یافت که موجبات پویایی اقتصاد استان را در پی خواهد داشت.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول