اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم نهبندان در مجلس:

راه‌اندازی کنسولگری افغانستان در بیرجند زمینه توسعه ترانزیت است

خبرگزاری فارس: نماینده نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی خواستار راه‌اندازی کنسولگری افغانستان در بیرجند و بالعکس شد و گفت: راه‌اندازی کنسولگری افغانستان در بیرجند زمینه توسعه ترانزیت در شرق کشور است.

راه‌اندازی کنسولگری افغانستان در بیرجند زمینه توسعه ترانزیت است

محمدرضا صابری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: برای معرفی خراسان‌جنوبی باید کنسولگری افغانستان در بیرجند و بالعکس، کنسولگری ایران در استان فراه افغانستان ایجاد شود تا مقدمه‌ای برای توسعه تجارت تجار ایرانی و افغانی و توسعه ترانزیت شرق کشور شود.

وی ادامه داد: امید است یکی از نتایج همایش بین‌المللی خراسان‌جنوبی، ترانزیت و توسعه محور شرق راه‌اندازی کنسو‌لگری افغانستان در بیرجند و بالعکس کنسولگری ایران در استان فراه افغانستان باشد.

نماینده نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی همچنین خواستار اجرای قطعه سه محور پایانه میل 78 به استان فراه افغانستان شد و گفت: باید هرچه سریع‌تر قطعه سه پایانه میل 78 به استان فراه فراهم شود چرا که این امر تأثیر بسیار مهمی در توسعه ترانزیت به کشور همسایه افغانستان دارد.

صابری با اشاره به کلنگ‌زنی منطقه ویژه اقتصادی بیرجند افزود: سرمایه‌گذاران بخش خصوصی باید در این بخش ورود پیدا کرده تا زمینه توسعه اقتصادی استان فراهم شود.

همایش بین‌المللی خراسان‌جنوبی، ترانزیت و توسعه محور شرق با حضور سفرا و وزرای حمل و نقل کشورهای ترکمنستان، قرقیزستان، عمان، افغانستان، پاکستان و ترکیه به مدت دو روز در 18 و 19 اردیبهشت‌ماه در سالن اجلاس دانشگاه پیام نور بیرجند در حال برگزاری است.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول