اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نخستین ‌بار در مشهد

همایش تخصصی هوشمندسازی سیستم‌ها برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر اجرایی همایش هوشمندسازی گفت: برای نخستین ‌بار در مشهد همایش تخصصی هوشمندسازی و مدیریت سیستم‌های RFID برگزار می‌شود.

همایش تخصصی هوشمندسازی سیستم‌ها برگزار می‌شود

روح‌الله ایل‌بیگی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: همایش تخصصی هوشمندسازی سیستم‌ها 22 اردیبهشت‌ماه در هتل پردیسان مشهد برگزار می‌شود.

مدیر اجرایی همایش هوشمندسازی افزود: موضوعات متنوعی در این همایش بررسی می‌شود که از آن جمله می‌توان به  هوشمندسازی مدارس، اتوماسیون اداری و سازمانی، تجهیز در هوشمندسازی پارک‌ها، سرمایه‌گذاری در صنعت تکنولوژی، هوشمندسازی ساختمان‌ها، بررسی طرح‌ها و اختراعات جدید در این زمینه اشاره کرد.

وی ادامه داد: بررسی مشکلات و معضلات سیستم RFID و معرفی تولیدکنندگان و محصولات آنها به تمام ارگان‌ها و سازمان‌ها از دیگر موضوعات این همایش است.

مدیر اجرایی همایش هوشمندسازی با اشاره به هدف برگزاری این همایش خاطرنشان کرد: این همایش به منظور استفاده از دانش علمی و فنی بزرگان عرصه تکنولوژی و با هدف معرفی و آشنایی افراد با تکنولوژی RFID نرم‌افزار و سخت‌افزارهای مورد نیاز ادارات و شرکت‌های تعاونی مدارس برگزار می‌شود و امید آن می‌رود تا بتوانیم گامی موثر در عرصه افزایش سطح آگاهی عمومی و تخصصی افراد جامعه برداریم.

وی در توضیح‌ RFID تصریح کرد: به طور کلی RFID سیستم شناسایی با استفاده از فرکانس رادیویی است.

مدیر اجرایی همایش هوشمندسازی گفت: اصولاً سامانه RFID از سیگنال‌های  الکترونیکی و الکترومغناطیسی برای خواندن و نوشتن داده‌ها بدون تماس بهره‌گیری می‌کند.

وی با توضیح بیش‌تر افزود: به طور کلی شناسایی خودکار و نگه‌داری داده‌ها، روشی است که طی آن تجهیزات خواه سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری باشد قادر به خواندن و تشخیص داده‌ها بدون کمک گرفتن از یک فرد هستند.

مدیر اجرایی همایش هوشمندسازی گفت: بارکدها، کدهای دوبعدی، سیستم‌های انگشت‌نگاری، سیستم شناسایی با استفاده از فرکانس رادیویی از جمله این راهکارهای بهره‌گیری از این سیستم است.

وی گفت: تمامی بانک‌های کشور، سازمان نظام مهندسی، دانشگاه آزاد، فردوسی، علمی کاربردی و اداره کار و تامین اجتماعی و نظام مهندسی رایانه‌ای و پارک علم و فناوری مشهد، قطار شهری مشهد اداره‌کل نوسازی مدارس، اداره‌کل آموزش‌ و پرورش خراسان‌رضوی و شرکت‌های بیمه در این همایش نماینده‌هایی به عنوان مهمان دارند.

انتهای پیام/ی20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول