اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر میراث فرهنگی زابل خبر داد

آغاز مرمت اثر تاریخی بانک ایران و انگلیس در زابل

خبرگزاری فارس: مدیر میراث فرهنگی زابل گفت: اجرای سومین فصل مرمت و استحکام‌بخشی اثر تاریخی بانک ایران و انگلیس در زابل آغاز شده است.

آغاز مرمت اثر تاریخی بانک ایران و انگلیس در زابل

علیرضا خسروی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زابل اظهار داشت: سومین فصل مرمت و استحکام‌بخشی اثر تاریخی بانک ایران و انگلیس در شهرستان زابل در حال اجرا  بوده که برای اجرای این طرح 520 میلیون ریال اعتبار اختصاص یافته است.

وی افزود: در این فصل علاوه بر استحکام بخشی فضای داخلی و بیرونی و آجر فرش آن طرح زهکشی اطراف این اثر تاریخی که به دلیل وجود زه آب در معرض تخریب قرار گرفته است، انجام می‌شود.

خسروی ادامه داد: در طی دو فصل گذشته مرمت و استحکام بخشی اثر تاریخی بانک ایران و انگلیس که در سال 1384 به شماره 11191 در فهرست آثار ملی ثبت شد بقعه دوم بنا بازسازی و مرمت شده است. 

مدیر میراث فرهنگی زابل تصریح کرد: بانک ایران و انگلیس با بیش از 3 هزار و 180 مترمربع مساحت و 623 مترمربع زیر بنا در مرکز شهر زابل قرار دارد.

وی گفت: این اثر تاریخی مجموعه‌ای از آثار استعمار است که به صورت موزه‌ای باز، مکان ارزشمندی برای مطالعه فعالیت‌های تجاری و سیاسی استعمار در شمال سیستان‌و‌بلوچستان است.

انتهای پیام/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول