اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‌جنوبی:

60 کیلومتر از پروژه آسفالت جاده فراه افغانستان آماده افتتاح است

خبرگزاری فارس:‌ استاندار خراسان‌جنوبی یکی از مهم‌ترین پروژه‌های این استان در راستای تسهیل روابط تجاری با کشور افغانستان را پروژه آسفالت میل 78 تا استان فراه افغانستان عنوان کرد و گفت: 60 کیلومتر از این پروژه آماده افتتاح است.

60 کیلومتر از پروژه آسفالت جاده فراه افغانستان آماده افتتاح است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، قهرمان رشید صبح امروز در جمع مسئولان اقتصادی خراسان‌جنوبی برگزاری همایش بین‌المللی ترانزیت و توسعه محور شرق را عاملی برای توسعه روابط اقتصادی و رونق منطقه دانست و اظهار داشت: خراسان‌جنوبی اقدامات زیادی در راستای توسعه محور شرق انجام داده است.

وی توسعه فرودگاه بیرجند را یکی از این اقدامات عنوان کرد و گفت:‌ زیرساخت‌های لازم برای فرود هواپیماهای پهن‌پیکر در این فرودگاه فراهم آمده است.

استاندار خراسان‌جنوبی تصریح کرد: دوبانده کردن جاده بیرجند، قاین به خضری به طول 170 کیلومتر، دوبانده کردن محور بیرجند به نهبندان به طول 200 کیلومتر و آسفالت محور سربیشه تا مرز میل 78 نیز از دیگر اقدامات ضروری برای توسعه این محور است.

رشید ادامه داد: پروژه آسفالت جاده مرز رسمی ماهیرود تا استان فراه افغانستان نیز به طول 121 کیلومتر در دست اجرا است که در حال حاضر کار آسفالت این محور به طول 60 کیلومتر به پایان رسیده است.

*تکمیل سه بیمارستان جدیدالتاسیس در خراسان‌جنوبی

وی احداث سه هتل چهار ستاره، احداث شش بیمارستان جدید‌التاسیس که تاکنون سه بیمارستان آن تکمیل شده است، احداث پایگاه هوایی خور، تصویب اتصال استان به راه‌آهن سراسری بافق مشهد، پیگیری ایجاد چهار شهرک صنعتی جدید در مناطق مرزی و توسعه مراکز دانشگاهی در استان را از دیگر اقدامات انجام شده در استان برای توسعه محور شرق عنوان کرد.

*ایجاد دو نیروگاه بادی در خراسان‌جنوبی در دست پیگیری است

استاندار خراسان‌جنوبی تصریح کرد: همچنین به دلیل موقعیت جغرافیایی منطقه ما پیگیر ایجاد دو نیروگاه بادی جدید در خراسان‌جنوبی هستیم.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول