اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون مالیاتی کرمان خبر داد

درآمد 2.8 میلیارد ریالی شهرداری راین از مالیات

خبرگزاری فارس: معاون اداره کل امور مالیاتی کرمان گفت: در‌آمد شهرداری و دهیاری‌های راین از محل اجرای قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده 2 میلیارد و 800 میلیون ریال است.

درآمد 2.8 میلیارد ریالی شهرداری راین از مالیات

به گزارش خبرگزاری فارس از راین، حمید تاج‌الدینی پیش از ظهر امروز در کارگاه آموزش مالیات بر ‌ارزش افزوده اظهار داشت: از ابتدای سال 90 بیش از 2 میلیارد و 800 میلیون ریال بر‌اساس قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری و دهیاری‌های راین واریز شده است. 

وی افزود: از ابتدای سال 90 عوارض بر‌اساس ضریب جمعیت و میزان وصول هر شهرستان بر اساس محدوده جغرافیایی تقسیم می‌شود که این امر موجب شده تا شهری مانند راین که در نخستین سال اجرای این قانون کمتر از 20 میلیون ریال به حساب شهرداری آن واریز شود‌ از ابتدای سال 90 بر اساس قانون جدید بیش از 2 میلیارد ریال به حساب شهرداری و بیش از 800 میلیون ریال به حساب دهیاری‌های آن واریز شود که این مبالغ در حال افزایش است.   

تاج‌الدینی با اشاره به استقبال خوب کسبه راین از این کارگاه گفت: تاکنون حدود 200 کارگاه آموزشی در شهرها و مناطق استان کرمان برگزار شده است.

وی عنوان کرد: هدف از برگزاری این کارگاه‌ها فرهنگ‌سازی در زمینه جایگاه مالیات بر ارزش افزوده است.

تاج‌الدینی خاطر نشان کرد: قانون مالیات بر ارزش افزوده از مهر ماه 87 در ایران اجرایی شد و عوارض وصولی این قانون تا پایان سال 89 به حساب شهرداری‌ها بر‌اساس محدوده هر شهرداری واریز شده است.

وی درمورد نحوه محاسبه این نوع مالیات گفت: بر اساس میزان فروش و ارائه خدمات در‌صدی به عنوان مالیات بر ارزش افزوده اخذ می‌شود که در سال 91 این میزان پنج درصد است و از این مقدار 2.9 مالیات و 2.1 عوارض است که مالیات به حساب خزانه و عوارض به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واریز می‌شود.

به گزارش فارس کارگاه آموزش مالیات بر ‌ارزش افزوده به همت دانشگاه پیام‌نور و شهرداری راین و با همکاری اداره امور مالیاتی استان کرمان برگزار شد.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول