اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان خبر داد

اجرا شدن 10 فاز طرح جامع گازرسانی اصفهان بزرگ

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان گفت: 23 فاز در طرح جامع گازرسانی اصفهان بزرگ وجود دارد که 10 فاز آن اجرایی شده و 12 فاز نیز با متوسط پیشرفت فیزیکی 65 درصد در دست اقدام بوده و یک فاز دیگر در مراحل طراحی است.

اجرا شدن 10 فاز طرح جامع گازرسانی اصفهان بزرگ

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مرتضی طغیانی ظهر امروز در مصاحبه مطبوعاتی خود با اصحاب رسانه با اشاره به اقدامات شرکت گاز در استان اصفهان اظهار داشت: شرکت گاز استان در سال 1348 به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های شرکت ملی گاز ایران با مأموریت انتقال و توزیع گاز در گستره‌ای فراتر از استان فعالیت خود را آغاز کرده و در سال 1378 تمرکز بر گازرسانی به مشترکان خانگی، صنعتی و تجاری در محدوده‌ جغرافیای استان را در دستور کار خود قرار داد.

وی ادامه داد: شرکت گاز استان در حال حاضر با توزیع سالانه بیش از 16 میلیارد مترمکعب گاز طبیعی به عنوان نخستین توزیع‌ کننده گاز کشور محسوب می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان افزود: این شرکت موفق به بهره‌مند ساختن بیش از 98 درصد از جمعیت استان اصفهان از این نعمت سبز خدادادی شده است، اقدام‌های انجام شده در شرکت گاز استان اصفهان طی شش سال گذشته حدود 14 برابر کل فعالیت گازرسانی در 36 سال گذشته بوده است.

طغیانی افزود: از آغاز فعالیت این شرکت بیش از 5 هزار واحد صنعتی و 32 شهرک صنعتی گازرسانی شده و بیش از 3 هزار مرکز صنعتی آن طی 6 سال گذشته و 550 مورد آن در سال 90 بوده است.

وی از دو هدف عمده این شرکت سخن گفت و ادامه داد: دو هدف عمده محرومیت‌زدایی و بحث اشتغال در سطح استان که خواسته رهبر معظم انقلاب و دل‌سوختگان کشور است از برنامه‌های شرکت گاز استان اصفهان است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان مشترکان استفاده از گاز طبیعی استان را بیش از یک میلیون و 550 هزار نفر اعلام کرد و اظهار داشت: قبل از دولت نهم یک هزار و 250 مرکز صنعتی و تجاری گازدار بوده‌اند که در حال حاضر بیش از 5 هزار و 300 مرکز صنعتی و تجاری استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

وی با اشاره به این مطلب که بیش از یک هزار شهر و روستای استان از نعمت گاز برخوردار هستند بیان داشت: در حال حاضر بیش از 250 روستا در حال گازرسانی هستند که با برنامه‌ریزی انجام شده و با مساعدت مسئولان در شرکت ملی گاز تا پایان سال جاری تمام روستا‌های استان اصفهان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند می‌شوند.

طغیانی اضافه کرد: در حال حاضر بیش از 20 هزار کیلومتر شبکه‌گذاری، بیش از یک هزار کیلومتر خط انتقال گاز، و 140 جایگاه سی ان جی در این استان گازرسانی شده است.

وی تصریح کرد: در طول دو دوره دولت نهم و دهم خط انتقال گاز در استان اصفهان از 147 کیلومتر به یک هزار و 50 کیلومتر افزایش پیدا کرده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان گفت: از تاریخ آغاز فعالیت شرکت گاز استان برابر 21 استان دیگر در زمینه خدمات گاز بالاترین کار اجرایی ارائه کرده است.

وی گفت: بیش از 33 شهرک صنعتی گازدار شده‌اند که بیش از 30 شهرک صنعتی در برنامه شرکت گاز استان قرار دارند و امید است 15 شهرک نیز تا پایان سال جاری گازدار شوند.

طغیانی از طرح جامع گازرسانی اصفهان بزرگ و کاشان خبر داد و تصریح کرد: 23 فاز در طرح جامع گازرسانی اصفهان بزرگ وجود دارد که 10 فاز آن اجرایی شده و 12 فاز نیز با متوسط پیشرفت فیزیکی 65 درصد در دست اقدام بوده و یک فاز دیگر در مراحل طراحی است.

وی ادامه داد: طرح جامع گازرسانی کاشان نیز دارای هفت فاز است که یک فاز آن اجرایی شده و پایان پذیرفته است و چهار فاز با 15 درصد پیشرفت در حال انجام بوده و دو فاز دیگر در مراحل طراحی است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان از دیگر خدمات این شرکت در استان اصفهان سخن گفت و اظهار داشت: در راستای گازرسانی بیش از 120 هزار واحد مسکونی مسکن مهر شرکت گاز استان اصفهان تلاش کرده است.

وی اضافه کرد: استان اصفهان حداقل 10 درصد خط عملیات اجرایی انتقال گاز را در کشور تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول