اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بشرویه:

جشنواره قصه‌گویی احیاگر سنت‌های دوران کودکی است

خبرگزاری فارس: مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بشرویه گفت: امروزه سنت‌ها و آداب دوران کودکی به فراموشی سپرده شده و با جشنواره قصه‌گویی، سنت‌های دیرینه برای کودکان احیا می‌شود.

جشنواره قصه‌گویی احیاگر سنت‌های دوران کودکی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بشرویه، مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بشرویه پیش از ظهر امروز در جشنواره قصه‌گویی اظهار داشت: به منظور آشنایی کودکان با فرهنگ و تمدن ایرانی و توجه بیشتر مادران به قصه‌گویی برای فرزندان، این جشنواره برگزار شد.

طاهره کیانی ادامه داد: امروزه سنت‌ها و آداب مختص دوران کودکی به فراموشی سپرده شده که با برگزاری این جشنواره، آن سنت‌های دیرینه به ویژه قصه‌گویی مادران برای کودکان احیا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مادر تمام برنامه‌ها قصه است و قصه‌گویی رکن اساسی برنامه‌های فرهنگی کانون پرورش فکری قرار دارد، افزود: در این جشنواره 40 نفر اعلام آمادگی برای قصه‌گویی داشتند که در این دوره از جشنواره 30 نفر از مادران با قصه‌گویی درباره زندگی و سیره حضرت فاطمه زهرا (س)، کودکان را با جنبه‌های مختلف زندگی آن بانو آشنا کردند.

کیانی تصریح کرد: در این برنامه که مورد استقبال پرشور و گسترده 600 نفر از کودکان و نوجوانان قرار گرفت مادران با بیان قصه‌های جالب و جذاب و با زنده کردن خاطرات کودکی خود، در شادی کودکان سهیم شدند.

وی اذعان کرد: توجه به گروه سنی، موضوع قصه و تناسب آن با مخاطبان، تخیل، فن بیان و قابلیت‌های بدنی حرکتی از جمله مهارت‌های لازم در قصه‌گویی است.

مدیر کانون پرورش فکری بشرویه با اشاره به برگزاری جشنواره قصه‌گویی افزود: در سال گذشته سه جشنواره قصه‌گویی که یک دوره قصه‌گویی کودکان، یک دوره قصه‌گویی والدین و دیگری جشنواره قصه‌گویی امام رضا (ع) بود در سطح شهرستان برگزار شد که طی این جشنوار‌ه‌ها در بخش والدین چهار نفر به مرحله استانی راه یافتند.

اجرای سرود با مضمون مادر و قصه‌گویی مدیر کانون با لهجه محلی با عنوان قصه چهل کور از برنامه‌های جانبی این جشنواره بود.

انتهای پیام/ح30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول