اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کاشان:

63 درصد آب کشاورزی برزک کاشان هدر می‌رود

خبرگزاری فارس: معاون استاندار اصفهان گفت: از میزان آب مصرفی در بخش کشاورزی برزک کاشان، 63 درصد آن هدر می‌شود.

63 درصد آب کشاورزی برزک کاشان هدر می‌رود

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، علیرضا جوادی شب گذشته در نشست با بخشدار، شهردار و اعضای شورای شهر بزرک اظهار داشت: در حال حاضر 92 درصد آب در بخش کشاورزی، شش درصد در بخش شرب و دو درصد در بخش صنعت مصرف می‌شود.

وی افزود: چنانچه از هدر‌ رفت 63 درصد آب کشاورزی در منطقه برزک جلوگیری شود، منابع آب منطقه تبدیل به منابع آب پایداری شده و کمبود آب احساس نمی‌شود.

جوادی تأکید کرد: جلوگیری از هدر رفت آب برزک یکی از اقداماتی است که باید برای تأمین آب چاه‌های برزک به آن اهتمام جدی صورت گیرد.

فرماندار کاشان در ادامه با اشاره به اینکه تأمین آب شرب و پیش‌بینی وضعیت آینده آن با فرمانداری است گفت: بر همین اساس بعد از کار کارشناسی توسط کارشناسان شرکت آب و فاضلاب کشور و با عنایت به اینکه حفر چاه، زیانی برای قنوات و چاه‌های آب ندارد مجوز حفر چاه آب شرب گرفته می‌شود. 

این مسئول تصریح کرد: از هم‌اکنون باید برای روزهای پیش‌بینی نشده برنامه‌ریزی جهت تأمین آب صورت گیرد و در همین راستا حفر چاه می‌تواند ذخیره‌ای برای روزهای پیش‌بینی نشده باشد.

وی با اشاره به حساسیت بالا برای حفر چاه در دشت کاشان گفت: توسط سازمان آب و فاضلاب کشور، دشت کاشان، دشت ممنوعه حفر چاه آب اعلام شده است.

جوادی انتقال آب به برزک از طریق دو خط انتقال، چشمه ویشنگ و چاه را حائز اهمیت دانست و بیان داشت: انتقال آب به برزک از چشمه ویشنگ با دبی (حجم آب جابه‌جا شده از یک مقطع مشخص در زمان معین) فعلی که می‌تواند تمام نیازهای شهر برزک را تأمین نماید در اولویت اول قرار دارد.

فرماندار کاشان، نگهداری از منابع آب منطقه برزک را مهم دانست و با تأکید بر اجرای سیستم مکانیزه آبیاری تحت فشار و قطره‌ای گفت: مکرر از روستائیان بخش برزک اجرای آبیاری قطره‌ای و تحت فشار درخواست شده، اما توجه جدی به آن نشده است.

این مسئول افزود: برای اجرای آبیاری قطره‌ای و تحت‌فشار، دولت 85 درصد تسهیلات بلاعوض پرداخت می‌کند و 15 درصد بقیه نیز تسهیلات بانکی طولانی مدت پرداخت می‌شود.

وی متذکر شد: برای اجرای آبیاری قطره‌ای در هر هکتار نیاز به 4.5 میلیون تومان است که 85 درصد آن توسط دولت به صورت کمک بلاعوض تأمین می‌شود.

انتهای پیام/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول