اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر صنعت، معدن و تجارت:

اختیارات شهرک‌های صنعتی را به استانداران می‌دهیم

خبرگزاری فارس: وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اگر شرکت شهرک‌ها تا پایان هفته جاری اختیاراتی که می‌تواند به استان‌ها بدهد را به صورت رسمی اعلام نکند، در این صورت همه اختیارات را به استانداران می‌دهم.

اختیارات شهرک‌های صنعتی را به استانداران می‌دهیم

به گزارش خبرگزاری فارس از ابهر، مهدی غضنفری شامگاه پنجشنبه در مراسم افتتاح شهرک صنعتی افق ابهر با اشاره به سخنان استاندار زنجان مبنی بر خالی بودن شهرک‌های صنعتی خاطرنشان کرد: این امر زیاد نگران‌کننده نیست، چرا که ما زمینه‌ها را برای 10 تا 15 سال آینده پیش‌بینی کرده‌ایم و قرار بر این است که تا سال 1404 در این شهرک‌ها واحدهای صنعتی احداث شود.

وی در ادامه خطاب به معاون خود گفت: اگر تا آخر هفته جاری اختیاراتی که می‌توانید به استان‌ها بدهید را به صورت رسمی اعلام نکنید، در این صورت همه اختیارات را به استانداران می‌دهم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خطاب به استاندار و مسئولان استانی و شهرستانی اظهار داشت: ما نباید در مرکز برای شما نسخه بپیچیم و هیچ کدام از ما در مرکز نمی‌توانیم دلسوزتر از شما باشیم و شرکت شهرک‌ها یک هفته فرصت دارد به صورت یک دستورالعمل به استان‌ها ابلاغ کند.

وی در ادامه با بیان اینکه قول داده بودیم که از اوایل خرداد ماه روی مواد غذایی کنترل را انجام دهیم، گفت: این کار را آغاز کرده‌ایم و هفته آینده خبرهای خوشی خواهیم داد.

غضنفری افزود: من امسال را با توجه به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی به عنوان یک سال تاریخی در تولید می‌بینم.

وی با بیان اینکه خبرهای خوبی برای تکمیل طرح‌های احداث شده نیمه تمام داریم، ابراز داشت: از ابتدا تاکنون 425 شهرک صنعتی در کشور بود ولی در دولت‌های نهم و دهم شاهد احداث 470 شهرک صنعتی بودیم که در حال حاضر تعداد شهرک‌های صنعتی 900 شهرک در کشور است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تعداد واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی پیش از دولت نهم را 11 هزار واحد اعلام و تصریح کرد: در دولت‌های نهم و دهم 16 هزار و 500 واحد در شهرک‌های صنعتی مستقر شدند که در حال حاضر 27 هزار و 500 بنگاه در شهرک‌های صنعتی مستقر شده‌اند.

وی افزود: این آمار در استان زنجان پیش از دولت نهم 130 واحد بود که از دولت نهم تاکنون 440 واحد دیگر اضافه و به 570 واحد رسیده است.

انتهای پیام/ر20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول