اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر بازاریابی و فروش خارجی ذوب‌‌آهن خبر داد

ارزش افزوده 5 میلیون دلاری ذوب‌آهن از صادرات غبار کنورتور

خبرگزاری فارس: مدیر بازاریابی و فروش خارجی ذوب‌‌آهن گفت: در دو ماه نخست سال جاری، حدود 170 هزار تن محصول فرعی و 40 هزار تن محصول اصلی ذوب‌آهن اصفهان به کشورهای هدف از جمله عراق، چین، افغانستان، عمان، تاجیکستان، صادر شده است.

ارزش افزوده 5 میلیون دلاری ذوب‌آهن از صادرات غبار کنورتور

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی ذوب‌آهن اصفهان، بهزاد کرمی در ارتباط با موفقیت‌های صادراتی این شرکت در سال گذشته به ویژه به دنبال استفاده بهینه و صادرات غبار کنورتور بخش فولادسازی و اهمیت این اقدام بیان داشت: صادرات ذوب‌آهن اصفهان در سال گذشته از لحاظ ارزشی بیش از 123 میلیون دلار و میزان 139 هزار تن اسلاج و 137 هزار تن محصولات اصلی و 55 هزار و 600 تن چدن مازاد بر مصرف و در مجموع 331 هزار و 600 تن بوده است.

وی اهمیت و ارزش افزوده در صادرات اسلاج غبار کنورتور را یادآور شد و افزود: به دلیل اینکه بهای تمام شده این محصول صفر است، ارزش صادراتی آن در سال 1390 به ارزش حدود 5 میلیون دلار و به عبارتی 100 درصد سود خالص می‌رسد و این موضوع کمک می‌کند تا واریز وجوه ارزی به حساب‌های خارج از کشور و بکارگیری آنها برای خریدهای ضروری در خارج از کشور با سرعت بیشتری دنبال شود.

مدیر بازاریابی و فروش خارجی ذوب‌‌آهن در ارتباط با فراز و نشیب‌های صادراتی این شرکت در سال‌های گذشته گفت: نام و برند ذوب‌‌آهن و نوع محصولاتی که تولید می‌کند، به طور عمده در ارتباط مستقیم با مصرف‌کننده نهایی است و سبب شده که همواره فعالیت‌های تولیدی و بازرگانی این مجتمع  همواره از سوی دولت و وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مرتبط با حساسیت خاصی دنبال شود، این در حالی است که در سال‌های اخیر به منظور حفظ و ثبات قیمت‌ها و کنترل عرضه و تقاضا در بازار داخل، صادرات ذوب‌‌آهن به طور متناوب بسیار محدود و در زمان‌هایی به طور کامل قطع شد که در مجموع این سیاست‌ها سبب از دست دادن برخی بازارهای صادراتی شد.

وی ادامه داد: البته در حال حاضر با توجه به سیاست‌های اخیر وزارت صنعت، معدن و تجارت و  پشتیبانی و حمایت‌های مدیریت شرکت، صادرات محصولات ذوب‌آهن براساس برنامه‌های اعلام شده اجرا می‌شود.

کرمی برنامه‌ها و اهداف صادراتی ذوب‌آهن در سال جاری را تشریح کرد و اظهار داشت: برای صادرات امسال میزان 250 هزار تن محصول اصلی مانند تیر آهن و میل‌گرد و حدود 400 هزار تن محصولات فرعی مانند اسلاج برنامه‌ریزی شده است.

وی اضافه کرد: در دو ماه نخست سال جاری، حدود 170 هزار تن محصول فرعی و 40 هزار تن محصول اصلی به کشورهای هدف از جمله عراق، چین، افغانستان، عمان، تاجیکستان، صادر شده است.

مدیر بازاریابی و فروش خارجی ذوب‌‌آهن در پایان به موفقیت‌های ذوب‌آهن اصفهان در زمینه صادرات به عنوان صادرکننده نمونه کشوری اشاره کرد و اظهار داشت: این مجتمع بزرگ صنعتی در سال‌های 1380، 1385 و 1388 توانسته به عنوان صادرکننده نمونه کشوری انتخاب و از دست رئیس جمهور وقت لوح صادرکننده نمونه را دریافت کند.

انتهای پیام/خ30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول