اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شیلات استان اردبیل:

ماهی‌های تلف شده گیلارلو پرورشی نبودند

خبرگزاری فارس: مدیر امور شیلات استان اردبیل گفت: ماهی‌های تلف شده دریاچه گیلارلوی گرمی از نوع پرورشی نبوده و خطری در این زمینه متوجه پرورش‌دهندگان نیست.

ماهی‌های تلف شده گیلارلو پرورشی نبودند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، میر آرمان واعظی عصر امروز در جریان بازدید از دریاچه گیلارلوی گرمی محل تلف شدن هزاران قطعه ماهی اظهار داشت: ماهی‌های تلف شده در این دریاچه از نوع کاراست بوده و مفید به حال دریاچه و پرورش‌دهندگان نیز نیست.

وی تصریح کرد:‌ این ماهی‌ها همان ماهی‌های رها شده در 13 فروردین به دست همشهریانی است که در آخرین روز تعطیلات نوروزی ماهی‌های خانگی خود را در این سد و دریاچه رهاسازی کرده و به ازدیاد جمعیت این نوع ماهی‌ها کمک کرده بودند.

واعظی خاطرنشان کرد: بر اساس ارزیابی‌ها و بررسی‌های انجام شده هیچ ماهی پرورشی و طبیعی در این دریاچه تلف نشده و در این زمینه مشکلی وجود ندارد.

این مسئول علت مرگ هزاران قطعه ماهی کاراست را ورود یک ویروس از نوع کپورماهیان اعلام کرد و افزود: عامل مرگ و میر این ماهی‌ها در کنار ویروس مشخص شده، زالو بوده که در منطقه در این ایام سال شروع به رشد کرده و حتی در بسیاری از کشورهای دنیا نیز چنین امری اتفاق می‌افتد.

وی اضافه کرد: ما برای جلوگیری از تلف شدن دیگر ماهی‌ها از سرمایه‌گذاران این حوزه درخواست کردیم تا به آهک‌پاشی و ضدعفونی کردن دریاچه اقدام کرده تا مبادا بیماری و انگل شکل گرفته به سایر ماهی‌ها خطر و صدمه‌ای وارد کند.

به گزارش فارس، مدیر شیلات استان اردبیل بیان کرد: با برگزاری دوره‌های آموزشی سعی کردیم آبزی‌پروران را با نحوه برخورد با چنین ویروس‌هایی آشنا کنیم تا مبادا برخی اشکالات و مشکلات دامنه وسیع‌تری پیدا کند.

واعظی همچنین خواستار جمع‌آوری ماهی‌های تلف شده این دریاچه شد و گفت: به سرمایه‌گذار این سد و پرورش ماهی اعلام کردیم که به سرعت مشکلات و معایب پیش آمده را برطرف کنند.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول