اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس:

با سازمان میراث فرهنگی اختلاف نداریم

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: بر سر ساخت یادمان‌های دفاع مقدس با سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اختلافی نداریم.

با سازمان میراث فرهنگی اختلاف نداریم

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سیدمحمد باقرزاده ‌ظهر امروز در آیین افتتاح یادمان شهدای چذابه، اختلاف با سازمان میراث فرهنگی بر سر ساخت یادمان‌های شهدا را رد کرد و گفت: بر اساس اساسنامه مصوب، بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس مسئول کارهای مطالعات و طرح ریزی ساخت یادمان‌های شهداست.

وی با بیان اینکه طرح‌های بنیاد حفظ آثار و سازمان میراث فرهنگی در زمینه ساخت یادمان‌ها و گردشگری دفاع مقدس هم‌پوشانی دارد، اظهار کرد: سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به عنوان سازمان معین، کمبودهای موجود در این زمینه را برطرف می‌کند و به اجرای یادمان‌ها کمک می‌کند.

باقرزاده همچنین اختلاف نظر میان میراث فرهنگی استان و بنیاد حفظ آثار در زمینه پارک موزه دفاع مقدس را رد کرد و گفت: طرح احداث پارک موزه دفاع مقدس در حال مطالعه و بررسی است و هنوز به نتیجه نهایی نرسیده است.

وی در ادامه گفت: یادمان‌های شهدا بر اساس تدبیر رهبر و به منظور ماندگار شدن و تثبیت مناطق عملیاتی ساخته شده‌اند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس افزود: هم اکنون 3 هزار نقطه مهم در نوار مرزی شناسایی شدند که طرح‌های عمرانی به اقتضای حوادث مهمی که در آن مناطق رخ داده و اشتراکات محتوایی در آنها اجرا می‌شوند.

وی با بیان اینکه یادمان شهدای چذابه در منطقه چذابه و برای گرامیداشت حماسه دفاع از شهر بستان ساخته شده است اظهار کرد: رزمندگانی که در راه امام حسین جان خود را فدا کردند،‌ آرامگاهشان به محل آرامش و استراحت زائران امام حسین تبدیل شد.

انتهای پیام/ع20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول