اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آب و فاضلاب فردوس:

سرانه مصرف آب در فردوس بالاست/ مردم صرفه‌جویی کنند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان فردوس گفت: سرانه مصرف آب در این شهرستان برابر با سرانه مصرف کشوری و البته نسبت به شرایط شهرستان بالا است که از مردم انتظار صرفه‌جویی داریم.

سرانه مصرف آب در فردوس بالاست/ مردم صرفه‌جویی کنند

قاسم توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس سرانه کشوری مصرف آب را 170 تا 275 لیتر به ازای هر نفر در شبانه‌روز عنوان کرد و اظهار داشت: در حال حاضر سرانه مصرف آب به ازای هر نفر در شهرستان فردوس 273 لیتر در شبانه‌روز است.

وی افزود: سرانه مصرف آب در شهرستان فردوس با توجه به جمعیت این شهرستان نسبتاً زیاد است و مردم باید صرفه‌جویی بیشتری در مصرف آب داشته باشند.

* کیفیت آب فردوس در مقایسه با نقاط دیگر استان بالاست

رئیس اداره آب و فاضلاب فردوس با اشاره به وجود تعداد 14 هزار مشترک مسکونی، تجاری، صنعتی، اداری و عمومی در این شهرستان تصریح کرد: اگر چه برداشت بی‌رویه آب از سفره‌های زیرزمینی و خشکسالی‌های پیاپی سبب کاهش کیفیت آب شده، ولی آب شهرستان فردوس همچنان از کیفیت مطلوب‌تری نسبت به سایر شهرهای استان برخوردار است.

توکلی یادآور شد: در استانداردهای سازمان بهداشت جهانی شاخصه‌های کیفی آب تعریف شده که با مقایسه آن می‌توان گفت همه شاخصه‌های کیفی آب شهرستان فردوس پایین‌تر از میزان استانداردهای جهانی است و از این رو آب شهرستان فردوس کیفیت لازم را دارد.

* هدر رفت 27 درصدی آب در شهرستان فردوس

رئیس آب و فاضلاب فردوس با اشاره به هدر رفت 27 درصدی آب در شهرستان فردوس گفت: این شهرستان دارای 270 کیلومتر شبکه توزیع آب است که 30 درصد آن معادل 70 کیلومتر از شبکه توزیع فردوس و اسلامیه فرسوده و نیاز به بازسازی دارد.

وی اعتبار مورد نیاز برای بازسازی 30 درصد از شبکه توزیع آب شهرستان فردوس را مبلغ 900 میلیون تومان اعلام کرد.

توکلی از اصلاح و بازسازی شبکه توزیع آب شهرستان فردوس خبر داد و افزود: از ابتدای سال جاری 10 کیلومتر از شبکه توزیع شهرستان با صرف اعتبار 150 میلیون تومان بازسازی و سه کیلومتر باقیمانده که به اصلاح شبکه فرسوده و توسعه مسکن مهر فردوس و اسلامیه مربوط می‌شود نیز در حال اجرا است.

رئیس آب و فاضلاب فردوس تصریح کرد: نظارت بر کیفیت آب شرب شهرستان فردوس توسط کارشناسان مربوطه انجام و ماهانه فرمت‌های کلرسنجی مشترک با حضور نماینده شبکه بهداشت و درمان شهرستان تنظیم و صورتجلسه می‌شود.

این مسئول متذکر شد: نظارت دائمی و مستمر بر کیفیت آب شهرستان فردوس، میزان کلر باقیمانده و آزمایش پارامتر‌های کیفی و شیمیایی موجود در آب انجام شده که تاکنون هیچ مورد مشکوکی مشاهده نشده است.

انتهای پیام/ن20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول