اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط یکی از معادن شن و ماسه مهریز صورت گرفت

دخل و تصرف غیرقانونی در آب چشمه دامگاهان مهریز

خبرگزاری فارس: یکی از معادن شن و ماسه مهریز به صورت غیرقانونی در آب چشمه دامگاهان دخل و تصرف کرد.

دخل و تصرف غیرقانونی در آب چشمه دامگاهان مهریز

به گزارش خبرگزاری فارس از مهریز، جمعی از کشاورزان مهریزی که از آب چشمه ،چشمه دامگاهان برای آبیاری مزارع خود استفاده می‌کنند، امروز در ملاقات عمومی با فرماندار شهرستان مهریز خواستار پیگیری دخل و تصرف غیرقانونی معدن شن و ماسه شرکت سیمای مصالح یزد شدند.

فرماندار مهریز پس از تماس تلفنی با رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خواستار پیگیری سریع این موضوع شد.پس از حضور رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهریز در جمع این معترضان، وی قول مساعد برای پیگیری و جلوگیری از این دخل و تصرف را داد.

به گزارش فارس، معدن شن و ماسه شرکت سیمای مصالح یزد که در مسیر چشمه دامگاهان احداث شده و اهالی مهریز به ویژه کشاورزان ناراضی از احداث این معدن در مسیر چشمه بودند با شکستن تونل آب چشمه دامگاهان و کانال کشی به سمت معدن، به صورت غیرقانونی در آبی که لقمه‌ای حلال را برای کشاورزان مهریزی به ثمر می‌رساند، دخل و تصرف کرده است که با وجود اعتراض‌های چندین مرتبه‌ای مردم مقابل این معدن و درست کردن مسیر آب، کشاورزان شاهد انجام مجدد این اقدام توسط معدن بودند.

جمعی از این کشاورزان نیز شکایت خود را از این موضوع و جابه‌جایی این معدن به داخل رودخانه یعنی در کنار دیگر معدن شن و ماسه به دادگستری اعلام داشتند که این شکایت در دست پیگیری است.

چشمه دامگاهان مهریز یکی از دو چشمه بزرگ فصلی و معروف شهرستان مهریز است که برای کشاورزی این منطقه بسیار موثر و حیاتی است.

چشمه دامگاهان از محلی به همین نام که در امتداد ارتفاعات شیرکوه است، سرچشمه می‌گیرد.منبع تامین کننده آن برف‌های زمستانی ارتفاعات این کوه است و میزان آب آن بستگی شدید به میزان برف زمستانی ارتفاعات آن دارد.

این چشمه از اوایل بهار تا مردادماه دارای آب نسبتا فراوانی بوده و بیشترین دبی آن مربوط به فروردین و اردیبهشت است.در نقشه طبیعی یزد از این منطقه به عنوان "رود پایین" نام برده شده است.

انتهای پیام/خ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول