اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل شیلات سیستان:

ماهی‌دار کردن منابع آبی سیستان‌وبلوچستان از اولویت‌هاست

خبرگزاری فارس: مدیرکل شیلات سیستان گفت: ماهی‌دار کردن منابع آبی در استان سیستان‌وبلوچستان از مهمترین اولویت‌های کاری در سال‌جاری است.

ماهی‌دار کردن منابع آبی سیستان‌وبلوچستان از اولویت‌هاست

حسن خمر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زابل اظهار داشت: به مناسبت هفته جهاد کشاورزی در سال 91، پروژه‌های قابل افتتاح زیادی در شهرستان‌های استان به اجرا درمی‌آید.

وی افزود: احداث دو باب استخر دو منظوره در شهرستان زابل با اعتبار 140 میلیون ریال، احداث یک باب استخر دو منظوره و پرورش ماهی در استخرهای دو منظوره به تعداد پنج باب در شهرستان زاهدان با اعتباری بالغ بر 660 میلیون ریال، احداث دو باب استخر دو منظوره در شهرستان ایرانشهر با اعتبار 240 میلیون ریال از پروژه‌های قابل افتتاح در هفته جهاد کشاورزی است.

مدیرکل شیلات سیستان اضافه کرد: همچنین پرورش ماهی در دو باب استخر پرورش ماهی در شهرستان مهرستان با اعتبار 240 میلیون ریال، ماهی‌دار کردن چاه نیمه چهارم در شهرستان زهک با اعتباری بالغ بر هزار میلیون ریال که تعداد 500 خانوار صیاد از آن بهره‌مند می‌شوند و ساخت اسکله شناور صیادی در چاه نیمه چهارم شهرستان زهک با اعتباری بالغ بر 3 هزار میلیون ریال و تعداد 500 خانوار بهره‌بردار که جمعاً 14 پروژه با اعتباری بالغ بر 5 میلیارد و 280 میلیون ریال بوده، از دیگر پروژه‌های قابل افتتاح در این هفته است.

خمر بیان داشت: یکی از برنامه‌هایی که به مناسبت هفته جهاد کشاورزی انجام شده است، صعود کارکنان اداره‌کل شیلات سیستان به قله تفتان بود که در این اثنا کارکنان این اداره‌کل با کارکنان سازمان جهاد کشاورزی استان و دیگر شهرستان‌ها به قله تفتان صعود کردند.

وی ادامه داد: از دیگر برنامه‌هایی که در هفته جهاد کشاورزی اجرا می‌شود، برگزاری کلاس طبخ آبزیان در شهرستان‌های زابل و ایرانشهر است که به منظور فرهنگ‌سازی مصرف آبزیان و بالابردن سرانه مصرف آبزیان در استان، این کلاس‌ها برای بانوان به اجرا گذاشته می‌شود.

مدیرکل شیلات سیستان گفت: یکی از کارهای مهمی که در دستور کار قرار دارد، ماهی‌دار کردن منابع آبی استان و آب‌بندان‌ها و استخرهای پرورش ماهی سطح استان است.

خمر افزود: امسال، یک میلیون قطعه بچه ماهی گرمابی در استخرهای پرورش ماهی و 2.5 میلیون قطعه بچه ماهی در منابع آبی استان رهاسازی می‌شوند.

وی تصریح کرد: همچنین تعداد 550 هزار قطعه بچه ماهی سردابی در استخرهای پرورش ماهی رهاسازی خواهند شد که تاکنون تعداد یک میلیون و 636 هزار و 485 قطعه بچه ماهیان گرمابی رهاسازی شده است.

مدیرکل شیلات سیستان بیان کرد: در سال گذشته، تعداد 2 میلیون و 345 هزار و 160 قطعه بچه ماهیان گرمابی در منابع آبی استان و تعداد 567 هزار و 233  قطعه بچه ماهی گرمابی و تعداد 415 هزار قطعه بچه ماهی سردابی در استخرهای پرورش ماهی رهاسازی شده بود که جمعاً 7 هزار و 510 تن ماهی صید و به بازار مصرف عرضه شده است.

انتهای پیام/غ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول