اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد تصویب شد

طرح تزریق 10 درصد نقدینگی به پروژه خط دو قطار شهری مشهد

خبرگزاری فارس: در جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد طرح تزریق 10 درصد نقدینگی به پروژه خط دو قطار شهری مشهد توسط اعضای شورای اسلامی شهر مشهد تصویب شد.

طرح تزریق 10 درصد نقدینگی به پروژه خط دو قطار شهری مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد بعد از ظهر امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد که در سالن جلسات شورای اسلامی شهر مشهد در شهرداری مشهد برگزار شد طرح مذکور به منظور تسریع این پروژه به شورا ارائه شد که در نهایت به تصویب اعضای شورای شهر مشهد رسید.

این طرح دو فوریتی به منظور کاهش مشکلات پیمانکار و درخواست پرداخت 10 درصد از مبلغ کل قرارداد برای پیش بردن امور پروژه ارائه شد تا زمانی که پیشرفت فیزیکی پروژه به 75 درصد برسد.

در ادامه جلسه و در زمان بررسی این دستور کار شورای شهر هوشنگ خندان‌دل معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: برای اینکه بتوانیم تاخیرات را جبران کنیم و به کار سرعت بدهیم و از توان پیمانکار خود استفاده کنیم باید حدود 10 درصد مبلغ قرارداد را در اختیار پیمانکار قرار دهیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد ادامه داد: با توجه به اهمیت طرح پیشنهادی این مصوبه به صورت دو فوریتی در دستور کار این جلسه قرار گرفته‌ است تا بتوان آن را مورد بررسی قرار داد.

وی تصریح‌ کرد: در قراردادی که با قرارگاه خاتم‌الانبیا منعقد شد قیمت با شرط زمان ثابت است به این معنا که اگر انجام پروژه هر چقدر طول بکشد مبلغ اعتبار از لحاظ ریالی تغییر نخواهد کرد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد ادامه داد: پس از ابلاغ عملیات اجرایی شروع شد و اقدامات بسیار عالی انجام شد و برای تسریع این پروژه تصمیماتی اخذ کردیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد افزود: برای مرتفع کردن کمبودها برخی از کارها را ما و برخی دیگر را پیمانکار عهده‌دار شد تا تاخیر وجود داشته در پروژه خط یک را جبران کنیم.

خندان‌دل با اشاره به متن طرح پیشنهادی تصریح کرد: 10 درصد از مبلغ قرارداد را با احتساب اینکه بعداً در بستانکاری‌های پیمانکار محاسبه کنیم به پیمانکار می‌دهیم.

وی افزود: پیمانکار در زمانی که پیشرفت پروژه به 75 درصد رسید ملزم به پاسخ‌گویی به مسئولین در قبال اعتباراتی است که دریافت کرده ‌است. 

انتهای پیام/ی20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول