اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی و امور نخبگان بنیاد نخبگان استان زنجان خبر داد

راهیابی 44 طرح به مرحله داوری نهایی جشنواره کوهساران در زنجان

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی و امور نخبگان بنیاد نخبگان استان زنجان گفت: در مجموع 44 طرح از نخبگان به مرحله نهایی داوری جشنواره منطقه‌ای نوآوری و شکوفایی کوهساران در زنجان راه یافته‌اند.

راهیابی 44 طرح به مرحله داوری نهایی جشنواره کوهساران در زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سهراب رحمانی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه نخستین جشنواره و نمایشگاه منطقه‌ای نوآوری و شکوفایی کوهساران در استان زنجان اظهار داشت: پس از ارائه فراخوان از شانزدهم اردیبهشت ماه سال جاری 170 اختراع در سامانه جشنواره و نمایشگاه منطقه‌ای نوآوری و شکوفایی کوهساران دریافت شد.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه منطقه‌ای نوآوری و شکوفایی کوهساران یک نمایشگاه ارزیابی اختراعات به شمار می‌رود، خاطر نشان کرد: این جشنواره شامل دو بخش اساسی و مهم داوری اختراعات و تجاری‌سازی است.

دبیر جشنواره منطقه‌ای نوآوری و شکوفایی کوهساران استان زنجان با بیان اینکه آثار و اختراعات در مرحله نخست توسط 30 نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها در رشته‌های مختلف مورد ارزیابی و داوری‌ قرار گرفت، اضافه کرد: در مجموع از 170 طرح دریافتی 44 طرح به مرحله نهایی داوری نخستین جشنواره منطقه‌ای نوآوری و شکوفایی استان زنجان راه پیدا کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه تجاری‌سازی اختراعات بخش دیگری از نمایشگاه منطقه‌ای نوآوری و شکوفایی کوهساران محسوب می‌شود، ادامه داد: این بخش شامل مخترعانی می‌شود که طرح‌های آنها امتیازات لازم را در داوری‌ها و ارزیابی‌ها کسب کرده و در حال حاضر در مرحله  تجاری‌سازی قرار دارند.

رحمانی تصریح کرد: شرکت‌هایی که در مراکز رشد دانشگاه‌های مختلف فعالیت دارند نیز در بخش تجاری‌سازی نخستین نمایشگاه منطقه‌ای نوآوری و شکوفایی کوهساران حضور دارند.

وی هدف اصلی از بخش تجاری‌سازی نخستین نمایشگاه منطقه‌ای نوآوری و شکوفایی کوهساران را تعامل مخترعان و شرکت‌ها به منظور تجاری‌سازی اختراعات دانست و افزود: در کنار این بخش‌ها کارگاه‌های آموزشی با هدف ارتقاء سطح علمی و مهارت مخترعان و با حضور اساتید مجرب در این زمینه‌ها برگزار می‌شود.

دبیر جشنواره منطقه‌ای نوآوری و شکوفایی کوهساران استان زنجان با بیان اینکه هدف اصلی از برگزاری نخستین جشنواره نوآوری و شکوفایی کوهساران در استان زنجان توجه دادن مخترعان به نیازها و مشکلاتی که در محل زندگی آنها وجود دارد، است، اظهار داشت: در نظر داریم ذهنیت مناسبی به منظور برطرف کردن نیازهای جامعه در نخبگان ایجاد کنیم.

انتهای پیام/خ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول