اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدافع تیم فوتبال سپاهان:‌

هزاران چشم حسادت به جایگاه سپاهان دارند/ فوتبالم را مدیون ابراهیم‌زاده هستم

خبرگزاری فارس: مدافع تیم فوتبال سپاهان گفت: با توجه به موفقیت‌های سپاهان هزاران چشم حسود به دنبال این است که تیم سپاهان را به زمین بزند.

هزاران چشم حسادت به جایگاه سپاهان دارند/ فوتبالم را مدیون ابراهیم‌زاده هستم

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، فرشید طالبی مدافع فصل گذشته ‌ذوب‌آهن که در چند سال گذشته کاندیدای بهترین بازیکن آسیا شد به تازگی به تیم فوتبال سپاهان پیوسته و جانشین بازیکنان بزرگی در این تیم شد که در ارتباط با این نقل و انتقال و هم‌چنین شرایط دو تیم سپاهان و ذوب‌آهن با وی به گفت‌وگو نشستیم که در ادامه آمده است.

* فارس: دلیل جداییتان از ذوب‌آهن چه بود؟

سال بسیار سختی را با تیم ذوب‌آهن پشت سر گذاشتم و این را امتحان الهی می‌دانم که می‌خواهد ببیند بنده‌هایش در شرایط سخت چگونه هستند، در سالی که گذشت از هر لحاظی که فکرش را بکنید و به دلیل اینکه بازیکن آزاد بودم از نظر مالی و ورزشی بسیار ضرر کردم و تنها نکته‌ مثبتی که موجب شد در این تیم بمانم این بود که در این تیم آرامش داشتم.

*فارس: آیا دوست نداشتی برای پیشرفت فوتبال و مشکلات مالی که مطرح کردی به خارج از کشور بروی؟

صد درصد دوست داشتم از ایران بروم حتی قصد داشتم از اصفهان نیز بروم، اما خدا را گواه می‌گیرم مادرم استخاره کرد که بد آمد و به همین دلیل ناراضی بود و تنها از من خواست که در نزدیک‌ترین شهر به آنها باشم و در این بین مشکل بیماری برادرم نیز پیش آمد که به طور کلی قید خارج رفتن را زدم.

*فارس: با توجه به مشکل برادرت و فاصله اصفهان تا شیراز چرا سپاهان را برای ادامه فوتبالت انتخاب کردی؟

تنها دوست داشتم برای پیشرفت خودم به تیمی بروم که هم حرفه‌ای باشد و هم در آن آرامش داشته باشم و نیز کم‌ترین مسافت را تا شیراز داشته باشد و در این میان هیچ جایی بهتر از اصفهان نبود و تنها دلیل انتخاب سپاهان نیز همین بود.

*فارس: حالا که به سپاهان پیوستی دلیل موفقیت این تیم را چه می‌دانی؟

همه می‌دانند که این تیم حرفه‌ای‌ترین و برترین تیم ایران است و جزو تیم‌های فوق‌العاده موفق در دهه اخیر بوده که این موفقیت‌ها می‌تواند ناشی از بسیاری چیزها باشد، از جمله این فاکتورها می‌تواند صداقت، یک‌دلی، برنامه‌ریزی‌های ممتد و هواداران این تیم باشد که دست به دست هم داد تا از سپاهان یک تیم موفق بسازد.

*فارس: فاکتورهایی که مطرح کردید در تیم ذوب‌آهن وجود نداشت؟

ذوب‌آهن نیز در زمان موفقیتش چنین شرایطی را داشت که نشأت گرفته از بسیاری موارد بود، آغاز موفقیت این تیم با سعید آذری بود که در زمان دلیلی نیز ادامه داشت، این دو نفر دید بسیار وسیعی داشتند.

باید بگویم رسیدن به قهرمانی دشوار اما حفظ آن مشکل‌تر است، سپاهان توانست این مشکلات را حل کند اما ذوب‌آهن نتوانست که باید ریشه‌یابی شود و افراد کلاه خود را قاضی کنند و ببینند چرا این تیم نتوانست شرایط خوب خود را پیدا کند.

البته من منکر توانایی‌های ابراهیمی مدیرعامل این تیم نیستم، در زمان او هم یک سری مشکلات به وجود آمد که به غیر از خدا هم کسی نمی‌داند چه کسی ممکن است عامل این اتفاق‌ها باشد، ممکن است من در مورد وی احساسی حرف بزنم اما کسی که آن بالاست می‌داند چه کسی دارد حق و ناحق می‌کند، در واقع ابراهیمی از مدیران خوب است که به طور حتم او هم با مشکلاتی مواجه بوده است.

*فارس: نقش منصور ابراهیم‌زاده را در موفقیت‌هایی که تیم ذوب‌آهن کسب کرد چقدر می‌دانی؟

من به واقع نگاه قهرمانی را از منصور ابراهیم‌زاده یاد گرفتم، روزی که وی به تیم ما آمد ذوب‌آهن در رتبه هفتم یا هشتم جدول بود وی آمد و گفت من امسال دو جام قهرمانی می‌خواهم، در آن زمان همه به حرف او خندیدیم، اما در همان سال در جام حذفی قهرمان شدیم و در لیگ نیز نایب قهرمان و حتی به فینال لیگ قهرمانان آسیا نیز راه یافتیم و من تمام این اتفاق‌ها را ناشی از دید سرمربی وقت ذوب‌آهن می‌دانم.

*فارس: در همان سال نیز کاندیدای بهترین بازیکن آسیا شدی؟

به دلیل همان نگاه منصور ابراهیم‌زاده بود که تیم سیر صعودی داشت، بازیکنان به خودباوری رسیده بودند و کاندیدای بهترین بازیکن آسیا شدنم هم تنها لطف خدا و تلقین مثبتی بود که از بالاتر و مربی تیم به من می‌شد.

*فارس: چرا این موفقیت‌ها مانند سپاهان ادامه پیدا نکرد؟

از تیمی مانند سپاهان به جز قهرمانی انتظار دیگری نمی‌رود، اما هر چه از لیگ گذشت همه متوجه شدند که با چه مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنیم و زمانی که در جایگاه ششم ایستادیم همه به این تیم افتخار کردند.

*فارس: با توجه به اینکه ابراهیم‌زاده به نفت پیوست از او پیشنهاد نداشتی؟

شک نداشته باشید من از تیم نفت تهران نیز پیشنهاد داشتم و مطمئن باشید کار کردن در کنار منصور ابراهیم‌زاده برای من بسیار لذت‌بخش بود.

فوتبالم را مدیون وی هستم و شاید بسیاری نیز از این حرف من ناراحت شوند، اما من منصور ابراهیم‌زاده را دوست دارم و جدا از او تمرین کردن برایم بسیار مشکل است، هر جای ایران نیز که باشم برای حضور در میدان از وی رخصت می‌گیرم اما به دلیل همان مشکلات خانوادگی که گفتم قید رفتن به این تیم را زدم.

*فارس: حالا که به سپاهان پیوستی جانشین بازیکنان بزرگی مانند بنگر و حسینی در این تیم می‌شوی، این موضوع کار را برای تو سخت نمی‌کند؟

انسان برای پیشرفت گام برمی‌دارد، این دو بازیکن نیز زحمات زیادی برای سپاهان کشیده بودند و کسی هم نمی‌آید که جای این دو بازیکن را بگیرد و من هم از همین جا از هر دوی آنها رخصت می‌گیرم.

*فارس: فکر می‌کنی در سال جاری هم سپاهان بتواند موفقیت‌های خود را تکرار کند؟

به همان اندازه که طی سالیان اخیر سپاهان موفق شد و طرفدار پیدا کرد به همان اندازه نیز چشم‌های حسادت نسبت به این تیم دو برابر شد، این قانون پیشرفت است که نشان می‌دهد در مسیر آن قرار گرفته‌ای.

سپاهان باید این حرف‌ها را بداند همان‌طور که ذوب‌آهن باید می‌دانست و تنها خودمان باید دل‌سوز خودمان باشیم، به خصوص در سال جاری که ممکن است هزاران هزار نفر بخواهند این تیم قهرمان نشود و این را نیز همه می‌دانند و یکی از دلایلش نیز همین رفتن بازیکنان خوب از این تیم است.

سپاهان تا به حال هر چقدر انرژی گذاشته می‌بایستی پس از این دو برابر انرژی بگذارد و دید خود را وسیع‌تر و تنها به لیگ بسنده نکند، این همان دیدی بود که منصور ابراهیم‌زاده نیز در تیم ذوب‌آهن داشت.

*فارس: به عنوان آخرین سوال شرایط تیم ملی را در رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی چگونه می‌بینی؟

فاکتور شانس در هر کاری بسیار مهم است، اما شانس به سراغ کسانی می‌آید که قصد دارند به بالا نگاه کنند و در این زمینه خدا هم به تیم ملی ایران نشان داد که این فاکتور شانس در کنار تیم ملی وجود دارد.

مطمئن باشید روزهای خوبی در انتظار تیم ملی است و اگر این تیم به جام‌جهانی صعود کند برای همه خوب است، به طور قطع با یک‌دلی و نگاهی که خدا به تیم ما کرده به جام‌جهانی صعود می‌کنیم و مردم ایران با تمام وجود شادی را لمس می‌کنند.

--------------------------

گفت‌وگو از حمید معانی

--------------------------

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول