اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ابوموسی:

جشنواره فیلم‌های ویدئویی نخستین رویداد فرهنگی در ابوموسی است

خبرگزاری فارس: فرماندار ابوموسی گفت: جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ویدئویی نخستین رویداد فرهنگی در بخش فیلم است که در جزیره‌ ابوموسی برگزار می‌شود.

جشنواره فیلم‌های ویدئویی نخستین رویداد فرهنگی در ابوموسی است

به گزارش خبرگزاری فارس از ابوموسی، طالب موسوی ظهر امروز در جمع خبرنگاران به بهانه برگزاری نخستین جشنواره فیلم‌های ویدئویی در این جزیره، اظهار داشت: جشنواره‌ فیلم‌های ویدئویی یک رویداد بسیار مهم در حوزه‌ تخصصی این بخش است.

فرماندار ابوموسی ادامه داد: هم‌چنین برگزاری این جشنواره به صورت هم‌زمان در ابوموسی موجب می‌شود که ظرفیت‌ها، توانایی‌ها و استعدادهای منطقه بیشتر نمایان شود.

وی در ادامه در مورد علاقه فرهنگی ساکنین جزیره‌ ابوموسی افزود: ما در حال اجرای طرح جامع فرهنگی استان هستیم که البته در راستای اجرای آن به سخت‌افزار و نرم‌افزارهای لازم نیاز داریم.

فرماندار ابوموسی ادامه داد: در راستای اجرای این طرح، اعتبار فرهنگی بسیار خوبی به ابوموسی اختصاص داده شده است لذا در پی ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی لازم هستیم.

موسوی تصریح کرد: هم‌اکنون در جزیره‌ ابوموسی یک سینمای روباز داریم و سالن 400 نفری اندیشه نیز در جزیره وجود دارد که برای برگزاری نخستین جشنواره فیلم‌های ویدئویی استفاده شد.

وی گفت: در طرح جامع فرهنگی شهرستان ساخت یک مجتمع فرهنگی هنری، سالن یک هزار و 200 نفری، کتابخانه‌ عمومی، دارالقرآن، مجموعه فرهنگی قرآنی، تشکیل کتابخانه‌ها و ... دیده شده است.

این مسئول ضمن ابراز خرسندی از برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ویدئویی در ابوموسی گفت: این جشنواره نخستین رویداد فرهنگی در بخش فیلم است که در جزیره‌ ابوموسی برگزار می‌شود.

فرماندار ابوموسی در مورد تاثیرگذاری سینما بر شناساندن قابلیت‌های ابوموسی گفت: در دنیای امروز بخشی از مهم‌ترین قدرت اثرگذاری حوزه‌ فرهنگ در بخش سینما است و در واقع این حوزه می‌تواند حتی جهت‌گیری یک جامعه را تغییر دهد.

وی ادامه داد: ما نیاز داریم که ابوموسی در قالب فیلم و سینما به مردم شناسانده شود و در این راستا با هر اقدام فرهنگی به ویژه در عرصه‌ فیلم که بتواند در مسیر اهداف انقلاب و نظام باشد به بهترین نحو همکاری می‌کنیم.

موسوی هم‌چنین در پاسخ به این سوال که آیا تاکنون فیلم‌هایی از سینمای ایران در این جزیره اکران شده است یا خیر، گفت: حدود دو سال قبل یکی دو فیلم هم‌زمان با تهران در ابوموسی اکران شدند و ساکنان جزیره استقبال خوبی از آن کردند اما این کار خیلی ادامه نداشت و امیدواریم با مذاکراتی که انجام می‌شود، فیلم‌های سینمایی بتواند هم‌زمان با تهران در ابوموسی هم اکران شود.

وی هم‌چنین درباره اینکه آیا شبکه‌های تلویزیونی داخل کشور در ابوموسی قابل دریافت هستند یا خیر، گفت: تا حدود چهار سال قبل ساکنان جزیره نمی‌توانستند به شکل پایدار به شبکه‌های داخلی دسترسی داشته باشند، اما پس از آن فرستنده‌ای در منطقه نصب شد و هشت کانال از شبکه‌های داخلی به صورت پایدار در ابوموسی قابل دریافت است.

این مسئول افزود: هم‌چنین جدیداً سیستم فرستنده‌ دیجیتال در جزیره نصب شده و 16 کانال دیجیتال کشور در ابوموسی قابل دریافت است.

وی درباره طرح برخی از ادعاهای کشورهای حاشیه خلیج فارس در مورد ابوموسی خاطرنشان کرد: شهرستان ابوموسی به عنوان جنوبی‌ترین منطقه ایران شامل شش جزیره به نام‌های تنب بزرگ،‌ تنب کوچک، ابوموسی، سارور بزرگ، سارور کوچک و سیری است که این جزایر در مجموع 6 هزار نفر سکنه دارد.

وی افزود: ما با این جزایر در مهم‌ترین پهنه‌ آبی دنیا استقرار مقتدرانه‌ای پیدا کرده‌ایم و در واقع بخشی از مولفه‌های قدرت ما در این منطقه داشتن این نقاط استراتژیک است.

موسوی با تاکید بر اینکه از نظر تاریخی هیچ ابهامی در تعلق ابوموسی به ایران وجود ندارد، گفت: معتقدیم جزایر ایرانی بخشی از هویت فرهنگی، دینی، تاریخی و ملی ماست، ضمن آنکه اگر دقت کنید می‌بینید در کرانه‌های جنوبی خلیج فارس که اکنون کشورهای حوزه خلیج فارس تشکیل شده‌اند نیز معماری و هویت ایرانی قابل مشاهده است.

وی تصریح کرد: اصولاً بحث درباره‌ مالکیت جزایر ایرانی ‌معنی ندارد و سخن گفتن در این باب مانند این است که بخواهیم درباره‌ تعلق شیراز یا اصفهان به کشورمان صحبت کنیم.

انتهای پیام/ز10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول