اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان‌شرقی اعلام کرد

پیش‌بینی سفر یک میلیون گردشگری خارجی به آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه سال گذشته 400 هزار گردشگر خارجی از اماکن تاریخی و فرهنگی بازدید کردند، گفت: امسال پیش‌بینی می‌شود بیش از یک میلیون گردشگر خارجی به این استان سفر کنند.

پیش‌بینی سفر یک میلیون گردشگری خارجی به آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، تراب محمدی شامگاه چهارشنبه در آیین تجلیل از فعالان عرصه گردشگری استان آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: ارتقای سطح خدمات ارائه شده به گردشگران در سال‌های اخیر و مهمان‌نوازی مردم استان سبب افزایش این رضایت در گردشگران شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به سیاست کلان سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌‌دستی و گردشگری در جذب 7 میلیون گردشگر خارجی، اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی در نظر دارد با معرفی آثار ثبت‌ شده در فهرست جهانی و همچنین بناهای تاریخی و فرهنگی، حداقل 10 درصد توریست فرهنگی به استان جذب کند.

محمدی تصریح کرد: بسیاری از علاقه‌‌مندان به آثار تاریخی و فرهنگی ایران از کشورهای ارمنستان،‌ گرجستان و آذربایجان برای بازدید از کلیساهای تاریخی وارد این استان می‌شوند، بر همین اساس برنامه‌ریزی‌های عملیاتی و تبلیغاتی خود را به منظور افزایش این بازدید‌کنندگان آغاز کردیم.

وی با بیان اینکه آذربایجان‌‌شرقی در سال‌های اخیر در زمینه توسعه زیرساخت‌های گردشگری و جذب گردشگران داخلی و خارجی پیشرفت‌های چشمگیری داشته است، گفت: سال گذشته بیش از 400 هزار گردشگر خارجی از اماکن تاریخی،‌ باستانی و فرهنگی بازدید کردند و همین امر نشانگر ظرفیت‌های بی‌بدیل آذربایجان‌شرقی در حوزه میراث فرهنگی است.

سرمایه‌گذاری 10 هزار میلیارد ریالی در حوزه گردشگری آذربایجان‌شرقی

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان‌شرقی یادآور شد: 46 منطقه نمونه گردشگری استان طی سه سفر رئیس‌جمهور به آذربایجان‌شرقی تصویب شده بود که تاکنون 15 منطقه به سرمایه‌گذاران واگذار و تاسیسات گردشگری قابل توجهی در آنها احداث و راه‌اندازی شده است.

محمدی با اشاره به مجموع سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در طرح‌های در حال اجرای استان خاطرنشان کرد: حجم سرمایه‌گذاری‌های حوزه گردشگری آذربایجان‌‌شرقی 10 هزار میلیارد ریال است که پیش‌بینی می‌شود در پایان برنامه پنجم توسعه این سرمایه‌گذاری‌ها به 30 هزار میلیارد ریال برسد.

کم‌کاری از سوی سرمایه‌گذاران به‌ویژه در مناطق نمونه گردشگری قابل قبول نیست

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان آذربایجان‌‌شرقی با تاکید بر اینکه هرگونه کم‌کاری از سوی سرمایه‌گذاران به‌ویژه در مناطق نمونه گردشگری قابل قبول نیست، گفت: سازمان امسال تمام هم‌ و غم خود را برای حل مشکلات پیش‌روی سرمایه‌گذاری استان فراهم کرده و سرمایه‌گذاران نیز باید به‌خوبی از فرصت و امکاناتی که آماده شده استفاده کنند.

وی مناطق نمونه را یکی از اولویت‌های اساسی حوزه گردشگری در سرمایه‌گذاری عنوان کرد و گفت: با توجه به قابلیت‌ها و ظرفیت‌های ویژه خدادادی و طبیعی موجود در مناطق نمونه گردشگری آذربایجان‌‌شرقی، سرمایه‌گذاری در آنها بسیار سودبخش و مطمئن خواهد بود.

محمدی اضافه کرد: در ایام نوروز با 32.5 درصد افزایش اقامت و چهار درصد افزایش در ورود گردشگر به استان رو‌به‌رو بودیم که با وجود شرایط جوی حاکم بر منطقه به‌دست آمده است.

وی اعلام کرد: در ایام نوروزی دو میلیون و 56 هزار نفر از اماکن و محوطه‌های تاریخی، موزه‌ها و مکان‌های تاریخی آذربایجان‌‌شرقی بازدید کردند.

انتهای پیام/آ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول