اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون گردشگری کشور خبر داد

برگزاری نشست وزرای گردشگری 27 کشور حوزه جاده ابریشم

خبرگزاری فارس: معاون گردشگری کشور از برگزاری نشست وزرای گردشگری 27 کشور حوزه جاده ابریشم تا یک ماه آینده خبر داد.

برگزاری نشست وزرای گردشگری 27 کشور حوزه جاده ابریشم

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، منوچهر جهانیان چهارشنبه‌شب در آیین تجلیل از فعالان عرصه گردشگری استان آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: این نشست در راستای معرفی توانمندی‌های گردشگری کشور و احیای جاده ابریشم برگزار می‌شود.

وی همچنین افزود: پیش‌بینی رشد جهانی 3.3 درصدی میزان گردشگری در سال 2013 و عبور از مرز یک میلیارد نفر در سطح دنیا، افزایش مسئولیت این سازمان را به‌دنبال خواهد داشت که 260 میلیون شغل ایجاد خواهد کرد.

جهانیان همچنین ادامه داد: در ایام نوروز و سفرهای نوروزی که بیش از 50 میلیون سفر بود 10 میلیون شغل دائم و موقت ایجاد شد و 50 هزار میلیارد ریال گردش مالی این سفرها بوده که نشان از اهمیت صنعت گردشگری در اقتصاد کشور دارد.

معاون گردشگری کشور با اشاره به ایجاد ستاد تسهیلات سفرهای تابستانی از عدم افزایش نرخ خدمات اقامتی و دفاتر مسافرتی در تابستان خبر داد و گفت: در حال حاضر بیش از 280 هزار تخت در کشور وجود دارد و تا پایان سال جاری 100 هزار تخت به آنها اضافه می‌شود.

معاون گردشگری کشور همچنین از آغاز اجرای طرح سفرهای تابستانی کشور خبر داد و گفت: خوشبختانه در نوروز امسال برنامه‌ریزی ستاد تسهیلات سفرهای کشور به‌‌خوبی انجام شد و برنامه‌ریزی برای ایجاد ستاد تسهیلات سفرهای تابستانی نیز از نیمه خرداد به استان‌های مختلف ابلاغ شد.

7.5 میلیون گردشگر خارجی به کشور

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای خدمت‌رسانی مطلوب و برگزاری جشن‌ها، جشنواره‌ها و ایجاد شرایط برای اسکان و پذیرایی از گردشگران تابستانی تاکید کرد: در ایام تابستان نیز مانند نوروز نظارت و استانداردسازی در تمام مراکز مرتبط با گردشگران از 10 روز قبل آغاز شده و خیلی جدی در حال پیگیری است.

وی ضمن تاکید بر توسعه گردشگری داخلی، به لزوم اهمیت توسعه گردشگری خارجی و برنامه‌ریزی برای جذب 7.5 میلیون گردشگر خارجی در سال 91 به ایران اشاره کرد.

انتهای پیام/آ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول