اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان خبر داد

مرمت بنای تاریخی تقی‌خان صوفی املش

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از تملک و مرمت بنای تاریخی تقی‌خان صوفی املش خبر داد.

مرمت بنای تاریخی تقی‌خان صوفی املش

به گزارش خبرگزاری فارس از املش، امید عزیزی عصر امروز در جریان بازدید از مناطق مختلف گردشگری این شهرستان، اظهار کرد: ساختمان پایگاه میراث فرهنگی در املش احداث شده است.

وی ایجاد سایت روستای بویه را از جمله اهداف دومین سفر شهرستانی مدیران به املش عنوان کرد و افزود: خرید محوطه ثبت شده در روستای شکر پس در حال اقدام است.

عزیزی، از ساخت کمپینگ در پارک گلستان و تملک و مرمت بنای تاریخی تقی‌خان صوفی و ایجاد موزه در املش خبر داد و تصریح کرد: روستای بویه تعیین حریم و گمانه‌زنی می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان انجام مطالعه روستای امام و صدور مجوز مسافر کاشانه را از اهداف دومین سفر استانی به املش عنوان کرد و گفت: مجتمع گردشگری لوزان املش راه‌اندازی می‌شود.

وی با اشاره به چاپ کتاب باستان‌شناسی و تمدن املش، خاطرنشان کرد: 503 نفر هنرمندان فعال املش تاکنون شناسایی و شناسنامه‌دار شدند.

به گفته عزیزی، تعداد 270 نفر تاکنون در کلاس‌های آموزشی صنایع دستی املش شرکت کرده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان به معرفی 351 نفر به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات اشاره کرد و یادآور شد: بالغ بر 6 میلیارد و 840 میلیون ریال تاکنون به متقاضیان تسهیلات پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه 100 نفر از هنرمندان صنایع دستی املش برای زیر پوشش قرار گرفتن بیمه تامین‌ اجتماعی معرفی شدند، اذعان کرد: تعداد 20 نفر تاکنون زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند و پرونده بقیه هنرمندان در حال انجام است.

عزیزی به دو منطقه گردشگری خصیل‌دشت و هلو دشت در املش اشاره کرد و افزود: کارشناسان محیط زیست و منابع طبیعی برای مشخص شدن قابلیت‌های مناطق مذکور فعالیت می‌کنند.

وی، با تاکید بر پیگیری بیمه هنرمندان املش، از ساماندهی آموزشگاه‌های مشاغل خانگی املش خبر داد.

انتهای پیام/س20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول