اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

آماده باش کامل شورای نظامی مصر برای اعلام نتایج انتخابات

میدان التحریر مملو از جمعیت است/ نگرانی شدید از بازی با آرای مردم

خبرگزاری فارس:در حالی که برخی منابع خبری مصر از قطعی بودن پیروزی مرسی سخن می گویند، تدابیر امنیتی شدید شورای نظامی و نیز اعلام این مطلب که فاصله آرای دو کاندیدا کاهش یافته است،نگرانی های زیادی مبنی بر احتمال تغییر آرا به نفع شفیق ایجاد کرده است.

میدان التحریر مملو از جمعیت است/ نگرانی شدید از بازی با آرای مردم

به گزارش فارس به نقل از الجزیره، وزیر کشور مصر از تدابیر امنیتی گسترده برای جلوگیری از واکنش طرفداران احتمالی طرفداران دو نامزد در پی اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری مصر خبر داد.

-شبکه خبری العالم در همین راستا تاکید کرد که با وجودی که زیرساخت های موجود در مصر به شدت از سوی نیروهای امنیتی محافطت می شود، میدان التحریر و اطراف آن که مملو از جمعیت است تقریبا خالی از نیروهای امنیتی است، این موضوع نشان می دهد که به احتمال قوی محمد مرسی به عنوان پیروز انتخابات اعلام خواهد شد.

- به نوشته الجزیره هزاران مصر برای ششمین روز پیاپی در میدان التحریر حضور دارند و علاوه بر ریاست جمهوری مرسی خواهان لغو انحلال پارلمان مصر و طرح مکمل قانون اساسی این کشور هستند.

- الجزیره همچنین به نقل از یک منبع قضایی نوشت که خبرهای منتشر شده مبنی بر برگزاری انتخابات مجدد در برخی استانها صحت ندارد.

- طنطاوی دیشب با البرادعی در خصوص تحولات اخیر این کشور دیدار کرد.

- حرکت های سیاسی در مصر به شورای نظامی نسبت به چالش و بحران شدید در کشور در صورت اعلام احمد شفیق به عنوان پیروز انتخابات هشدار دادند.

- منابع موثق به الجزیره گفتند که کمیته انتخابات تصمیم قطعی خود را برای اعلام پیروزی محمد مرسی در انتخابات ریاست جمهوری گرفته است.

- برخی منابع اعلام کردند که با بازشماری آراء در صندوق های مورد شکایت، اختلاف میان آراء محمد مرسی با احمد شفیق از 900 هزار رأی به 700 هزار رأی رسیده، ولی باز هم محمد مرسی پیروز انتخابات خواهد بود.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول