اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند خبر داد

صادرات 448 میلیون دلار انواع کالا از مرز تجاری شلمچه

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند از صادرات 448 میلیون دلار انواع کالا از مرز تجاری شلمچه در سه ماه نخست سال خبر داد.

صادرات 448 میلیون دلار انواع کالا از مرز تجاری شلمچه

بهروز حسینی‌فر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: میزان صادرات در سه ماهه نخست سال جاری از مرز تجاری شلمچه 933 هزار تن و ارزش ریالی آن بیش از 448 میلیون دلار بوده است.

وی در ادامه با اشاره به روند رو به رشد فعالیت تجاری بندر خرمشهر افزود: در همین مدت میزان تخلیه و بارگیری در بندر خرمشهر بیش از 419 هزار تن بوده که نسبت به سه ماه نخست سال 90 افزایش 9 درصدی داشته است.

سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند خاطرنشان کرد: میزان تخلیه و بارگیری کالاهای غیر نفتی در بندر آبادان نیز بیش 21 هزار تن بوده که نسبت به سال گذشته در همین مدت افزایش 39 درصدی داشته است.

حسینی‌فر ضمن اشاره به نقش ترانزیت در توسعه اقتصادی منطقه آزاد اروند افزود: میزان ترانزیت داخلی و خارجی در سه ماه نخست سال جاری در بندر خرمشهر بیش از 40 هزار تن بوده که نسبت به سال گذشته در همین مدت به میزان 155 درصد رشد نشان می‌دهد.

سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند در ادامه تصریح کرد: طرح ایجاد بندر خشک در محدوده شلمچه و وجود دو شهرک صنعتی فعال آبادان و خرمشهر و همچنین قرار گرفتن پالایشگاه آبادان به عنوان تنها پالایشگاه واقع در مناطق آزاد کشور از پتانسیل‌های منحصر منطقه آزاد اروند است.

حسینی‌فر گفت: تعداد کارت‌های بازرگانی صادر شده در سه ماهه نخست سال جاری 14 جلد بوده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته از افزایش پنج درصدی برخوردار بوده است.

سرپرست منطقه آزاد اروند افزود: تعداد مجوزهای بهره‌برداری در منطقه آزاد اروند نسبت به سه ماه نخست سال گذشته نیز افزایش 79 درصدی داشته است.

وی با اشاره به نقش استراتژیک صنعت و پتانسیل‌های بازرگانی در منطقه آزاد اروند افزود: قرار داشتن بندر خرمشهر به مساحت 230 هکتار و ظرفیت پذیرش 35 میلیون تن کالا در سال با تعداد 17 اسکله و متصل بودن به خط راه‌آهن سراسری و همچنین وجود بندر آبادان با مساحت بیش از شش هکتار، ظرفیت پذیرش 700 هزار تن کالا در سال و دارا بودن پنج پست اسکله نشان‌دهنده پتانسیل و ظرفیت‌های بالای تجاری منطقه آزاد اروند است.

حسینی‌فر ضمن اشاره به گسترش فضای مجازی و تجارت الکترونیک در بازرگانی تصریح کرد: حضور در نمایشگاه‌ها و تبادل اطلاعات، عرضه توانایی‌های بالقوه و پتانسیل‌های موجود و برقراری پل ارتباطی بین ذی‌نفعان تجاری و صنعتی از اصول انکارناپذیر بازرگانی است.

حسینی‌فر در پایان با اشاره به آثار مثبت برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در راستای تبادل تجربه‌ها و عقد تفاهم‌نامه‌ها و قراردادها گفت: مدیریت بازرگانی منطقه آزاد اروند با در اختیار داشتن سالن نمایشگاهی با مساحت 20 هزار متر مربع که بزرگترین فضای نمایشگاهی متمرکز در جنوب کشور است و با تدوین تقویم نمایشگاهی و حضور مؤثر در کلیه نمایشگاه‌های داخلی و بین‌المللی مصمم است از این ظرفیت در جهت شناساندن منطقه و توانایی‌های آن بهره ببرد.

انتهای پیام/ل10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول