اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار کرمان خبر داد

طراحی گودال خشت‌مال‌های کرمان مطابق با موازین میراث فرهنگی

خبرگزاری فارس: شهردار کرمان گفت: طراحی پروژه بزرگ گودال خشت‌مال‌های کرمان مطابق با موازین میراث فرهنگی انجام شده است.

طراحی گودال خشت‌مال‌های کرمان مطابق با موازین میراث فرهنگی

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، ابوالقاسم سیف‌اللهی یکشنبه شب در حاشیه نشست عمومی شورای شهر کرمان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: مردم کرمان از سال 46 خواستار اصلاح در منطقه گودال خشت‌مال‌های این شهر بوده‌اند و در این زمینه شکایت‌هایی را به انجمن شهر قدیم کرمان ارائه کرده‌اند.

سیف‌اللهی بیان کرد: اجرای پروژه گودال خشت‌مال‌های کرمان از چهار سال قبل کلید خورد و مشاور بافت قدیم کرمان به‌ عنوان مشاور این طرح انتخاب شده است.

وی با اشاره به اینکه عناصر تشکیل‌دهنده طرح پروژه گودال خشت‌مال‌های کرمان برگرفته از معماری قدیم ایرانی است، تصریح کرد: مشاور پروژه گودال خشت‌مال‌ها بر اساس موازین میراث فرهنگی این پروژه را طراحی کرده است.

شهردار کرمان با بیان اینکه مذاکره با سرمایه‌گذار عمانی طرح گودال خشت‌مال‌های کرمان پس از 2.5 سال در روزهای پایانی سال گذشته به نتیجه رسید، بیان کرد: با اجرای این پروژه 150 میلیون دلار سرمایه خارجی وارد این کلان‌شهر می‌شود.

سیف‌اللهی از 300 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری داخلی در طرح گودال خشت‌مال‌های کرمان خبر داد و افزود: سهم شهرداری کرمان در این پروژه 36 میلیارد تومان است.

وی این مجموعه را نقطه تحولی در کرمان خواند و گفت: پروژه گودال خشت‌مال‌ها شامل بخش‌های مختلفی از جمله شهربازی، مسجد، پارک، هایبرمارکت و پارکینگ است.

به گزارش فارس، افاغنه مقیم کرمان از دوران سلجوقیان در گودال خشت‌مال‌ها اقدام به تولید خشت می‌کردند و به همین علت این مکان به این نام معروف شده است.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول