اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هم‌اکنون در کرمانشاه برگزار شد

نخستین جشنواره منطقه‌ای نمایش‌های آیینی و سنتی غرب کشور

خبرگزاری فارس: هم‌اکنون در تالار غدیر نخستین جشنواره منطقه‌ای نمایش‌های آیینی و سنتی غرب کشور با حضور استان‌های ایلام، همدان، کردستان، لرستان و کرمانشاه برگزار شد.

نخستین جشنواره منطقه‌ای نمایش‌های آیینی و سنتی غرب کشور

به گزارش خبرنگار فارس از کرمانشاه، صبح امروز مظفر تیموری در آیین افتتاحیه نخستین جشنواره منطقه‌ای نمایش‌های آیینی و سنی غرب کشور که با حضور استان‌های ایلام، همدان، کردستان، لرستان و کرمانشاه در مجتمع فرهنگی و هنری شهید آوینی در تالار غدیر برگزار شد اظهار کرد: طرح اولیه برگزاری این جشنواره را  مرحوم ناصر مبارک‌شاهی دادند.

تیموری ادامه داد: امروز به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، شهرستان کرمانشاه و انجمن هنرهای نمایشی استان، شاهد برگزاری این چنین جشنواره‌ای در غرب کشور هستیم.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را در بین استان‌های غربی از جمله ایلام ،همدان، کردستان، لرستان و کرمانشاه داشتن سنخیت فرهنگی خاص این استان‌ها دانست و گفت: این استان‌ها بنا دارند در این جشنواره تجربیات خود را در منطقه غرب کشور به هم انتقال دهند.

مدیر اجرایی جشنواره با بیان فعالیت‌های دبیرخانه این جشنواره برای برگزاری آن خاطرنشان کرد: 6 ماه در قالب 8 کمیته فنی و اختصاصی برای برگزاری امروز جشنواره کار و فعالیت کردیم و فراخوان ارسال آثار نیز از همان ابتدا به استان‌های غربی کشور اعلام شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کرمانشاه افزود: از مجموع 64 اثر ارسالی به دبیرخانه، 30 اثر به مرحله نهایی راه پیدا کرد که پس بررسی نهایی، 8 اثر به عنوان اثر برگزیده انتخاب شد که طی 3 روز تا روز چهارشنبه 14 تیرماه در تالار غدیر و انتظار به اجرا گذاشته می‌شود. 

تیموری در پایان اظهار امیدواری کرد که در همه زمینه‌های هنر به خصوص هنر نمایش گام‌های موثری برداشته شود و از مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، انجمن هنرهای نمایشی استان، کارشناسان و هیئت داوران در بازبینی آثار تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول