اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تیرماه جاری

جشنواره سراسری داستان‌نویسی در بانه برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از برگزاری جشنواره سراسری داستان‌نویسی در شهرستان مرزی بانه به مدت سه روز در تیرماه جاری خبر داد.

جشنواره سراسری داستان‌نویسی در بانه برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، قباد میمنت‌آبادی ظهر امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان در سنندج اظهار کرد: نهمین دوره این جشنواره در سال 89 برگزار شد که پس از وقفه یک ساله دهمین دوره آن روزهای 14، 15 و 16 تیرماه جاری در شهر مرزی بانه برگزار خواهد شد.

وی افزود: از زمان اعلام فراخوان جشنواره در سراسر کشور تا اتمام مهلت آن یک‌هزار و 200 اثر داستانی به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که 873 اثر آن در حوزه داستان کوتاه به زبان‌های کردی و فارسی، 32 اثر مقاله، 134 اثر در بخش کودکان و 131 اثر در بخش ویژه موضوعی جشنواره بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اضافه کرد: از میان یک‌هزار و 200 اثر ارسال شده به دبیرخانه جشنواره سراسری داستان‌نویسی، 51 اثر توسط هیئت داوران و گروه بازخوان انتخاب و در سه روز برگزاری جشنواره قرائت خواهد شد.

میمنت‌آبادی تصریح کرد: از 51 اثر داستانی منتخب در جشنواره، 20 اثر داستانی کردی، 20 اثر داستانی فارسی، 4 اثر داستانی در حوزه کودکان و شش اثر دیگر در بخش ویژه جشنواره است.

وی افزود: این جشنواره در بخش‌های مختلف داستان کوتاه، داستان بلند(رمان)، بخش پژوهشی، بخش ویژه و بخش داستان کودک و نوجوان برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره اظهار کرد: ایجاد رشد و تعالی در داستان‌نویسان استان و ارتقای سطح نویسندگی آنها با دو محور دینی، آیینی و آزاد از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

میمنت‌آبادی در ادامه معرفی کردستان به عنوان سرزمین هنر و فرهنگ و تجلیل از فعالان و نام‌آوران داستان ایران اسلامی را از دیگر اهداف برگزاری دهمین جشنواره سراسری داستان‌نویسی بانه ذکر کرد.

وی یادآور شد: در این جشنواره سراسری آثار ارسال شده از 31 استان کشور و 108 شهرستان است که استقبال خوبی برای برگزاری دهمین جشنواره سراسری داستان‌نویسی بانه داشته‌اند.

دبیر دهمین جشنواره سراسری داستان‌نویسی بانه در پایان اضافه کرد: ناصر یزدانی، محمدصدیق کریم‌پور و مراد اعظمی داوران در بخش داستان کردی، بهناز علیپور، میرعابدینی و شاپور نیز داوران آثار داستانی در بخش فارسی هستند.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول