اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دست به دست هم دهیم به مهر/

قطار پیشرفت قم را از ریل خارج نکنیم

خبرگزاری فارس: اقداماتی که در قم صورت گرفته سطح توقعات را بالا برده و امروز مردم قم منتظرند تا ببینند استاندار جدید قم چگونه در رأس قطار پیشرفت و توسعه قم بر سرعت آن می‌افزاید.

قطار پیشرفت قم را از ریل خارج نکنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم تغییر، تحول، جابه‌جایی، عزل و نصب جزو لاینفک مسئولیت‌ها است که تغییر استاندار قم نیز از این قاعده مستثنی نبوده و نیست.

استاندار جدید قم با وجود مخالفت‌های صورت گرفته طی مراسمی رسمی معرفی شد و امروز باید پذیرفت که تغییر استاندار از وظایف هیئت دولت و رئیس جمهور محسوب می‌شود و نباید با اعتراضات خارج از عرف گزک دست فرصت‌طلبان بدهیم.

روزی که حجت‌الاسلام محمدحسین موسی‌پور به قم آمد کسی نمی‌دانست در دوره مسئولیت وی چه اتفاقاتی در قم رقم خواهد خورد و عده‌ای نیز مردد بودند که آیا یک روحانی که برای نخستین بار به سمت استانداری رسیده بود می‌‌تواند از زیر بار مسئولیت اجرایی سنگین استانی ویژه و حساس همانند قم برآید یا خیر.

البته زمان ثابت کرد که انتخاب موسی‌پور به عنوان استاندار قم انتخابی شایسته بوده است زیرا اخلاق مدیریتی وی چنان بود که به شدت امور را پیگیری می‌کرد و در مقابل کم‌کاری‌ها به هیچ وجه کوتاه نمی‌آمد.

قطار پیشرفت و توسعه استان قم در زمان موسی‌پور به سرعت قابل قبولی دست یافت گر چه تا رسیدن به نقطه مطلوب هنوز فاصله است اما در این مدت این قطار توانست با رفع برخی از موانع مسیر همواری را فراروی خود ببیند و با سرعت به این راه ادامه دهد.

موسی‌پور به صورت جدی و کارشناسانه پیگیر اجرای پروژه‌های شهر بود و بسیاری از پروژه‌هایی که سال‌ها بر زمین مانده بود به همت وی جان تازه‌ای گرفت و به سر منزل مقصود رسید و پروژه‌های خوبی نیز آغاز شد که به سرعت در حال اجرایی شدن بود.

جدیت در کار، توجه به مناطق محروم، سرکشی به بخش‌‌ها و روستاهای تابعه استان، پیگیری مستمر اجرای پروژه‌ها، تعامل مناسب با علما و مراجع، تلاش برای رفع سرمایه‌گذاری‌ها کلان در استان، ایجاد ارتباط با کشورهای مسلمان و... از ویژگی‌های استاندار سابق قم بود که لازم است استاندار جدید نیز به آنها توجه ویژه‌ای داشته باشد و نگذارد این قطار در حرکت خود با خللی مواجه شود.

مقام معظم رهبری در سفر سال 88 خود به قم فرمودند «قم 150 سال دچار عقب‌افتادگی است» که برای رفع این عقب‌افتادگی همه مسئولان و مردم باید کمر همت ببندند و تلاش کنند که این خاستگاه و پایگاه عظیم تشیع در جهان شیعه از این عقب‌ماندگی‌ها رهایی یابد و امروز وظیفه استاندار جدید در این زمینه سنگین‌تر از گذشته است.

محمدرضا پیریایی استاندار جدید قم در کارنامه خود تجربیات را در مسئولیت‌های مختلف به همراه دارد و امید است با همت و تلاش مضاعف بتواند گامی مثبت در راستای رفع مشکلات و عقب‌ماندگی‌های قم بردارد که البته به نظر می‌رسد خود به این مسئله به خوبی واقف است به گونه‌ای که در جلسه معارفه خود گفت «در حق قم جفا شده و برای جبران عقب‌ماندگی‌ها باید با سرعت کار و خدمت کنیم».

جای بسی خوشحالی است که وی موقعیت شهر را به خوبی رصد کرده و امیدوار است که قطار پیشرفت قم یک لحظه هم متوقف نشود.

اما در این برهه حساس از زمان که در آن قرار داریم و کشور ما با فشار و تحریم از سوی غرب مواجه است و دشمنان به دنبال لغزشی از سوی ما هستند تا از آن به سود خود بهره ببرند مردم و مسئولان ما باید هوشیار باشند و ضمن حفظ وحدت، وفاق و همدلی خدای ناکرده با اقدامی نسنجیده بهانه دست آنان ندهند.

اعتراضاتی که در خصوص تغییر استاندار قم افتاد جدای از اینکه به حق بود یا نه، اما فرصت دست معاندان نظام داد تا بر روی آن مانور تبلیغاتی دهند و آن را به مشکلی بزرگ و اختلاف در درون نظام جلوه دهند.

حواشی مراسم تودیع و معارفه استانداران قدیم و جدید قم از سوی معاندان مورد توجه قرار گرفت و می‌خواستند آن را به اتفاقی بزرگ تبدیل کنند که البته از این تبلیغات سوء ره به جایی نبردند.

تا هفته قبل استاندار قم با نظر رئیس جمهور موسی‌پور بود و امروز هم باز با نظر همین رئیس جمهور پیریایی استاندار قم است نظری که باید برای حفظ وفاق و اتحاد در کشور به آن احترام گذاشته شود و از حرکت‌های دشمن شاد کن پرهیز شود.

استاندار جدید قم هم می‌داند اقداماتی که در قم صورت گرفته سطح توقعات را بالا برده و امروز مردم قم منتظرند تا ببینند وی چگونه در رأس قطار پیشرفت و توسعه قم بر سرعت آن می‌افزاید.

===============

یادداشت: مهدی جعفری

===============

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول