اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی:

اداره میراث فرهنگی در هشترود ایجاد می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی از ایجاد اداره میراث فرهنگی تا هفته دفاع مقدس در این شهرستان خبر داد.

اداره میراث فرهنگی در هشترود ایجاد می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از هشترود، تراب محمدی پیش‌ازظهر امروز در کارگروه گردشگری شهرستان هشترود از صدور مجوز برای ایجاد سفره‌خانه‌های سنتی و کمپ‌های گردشگری در استان خبر داد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: متقاضیان می‌توانند حتی در باغ‌های خود با ایجاد این سفره‌خانه‌ها از تسهیلات ویژه برخوردار شوند.

محمدی در ادامه از اشتغالزایی بیش از 12 هزار و 500 نفر در بخش طرح‌ها و پروژه‌های گردشگری در حال ساخت استان نیز خبر داد.

وی افزود: این طرح‌های در حال ساخت به طور مستقیم برای دو هزار و 500 نفر شغل ایجاد کرده‌اند که گام خوبی برای کاهش بیکاری محسوب می‌شود.

محمدی تصریح کرد: آذربایجان‌شرقی با داشتن 46 منطقه نمونه گردشگری و تعداد زیادی از روستاهای هدف گردشگری، تاکنون سرمایه‌گذاران بسیاری را به خود جذب کرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: تا پایان سال‌جاری 20 پروژه اقامتی آذربایجان‌شرقی بهره‌برداری می‌شود.

رئیس شورای ثبت آثار تاریخی و فرهنگی آذربایجان‌شرقی در ادامه اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 10 هزار میلیارد ریال در بخش‌های مختلف گردشگری از سوی بخش خصوصی در آذربایجان‌شرقی سرمایه‌گذاری شده است که پیش‌بینی می‌شود تا پایان برنامه پنج ساله توسعه این حجم سرمایه‌گذاری‌ها به سه برابر افزایش یابد.

وی از افتتاح تنها مسجد تاریخی جامع هشترود و روستای لامشان که یادگار معماری دوران قاجار است تا هفته دولت امسال خبر داد.

محمدی، از ایجاد اداره میراث فرهنگی تا هفته دفاع مقدس در این شهرستان خبر داد و گفت: موزه مردم‌شناسی و صنایع‌دستی در این شهرستان ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام/ل20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول