اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ادامه تظاهرات‌های مردمی در عربستان علیه رژیم سعودی

خبرگزاری فارس: تظاهرات علیه رژیم سعودی در عربستان همچنان ادامه دارد و این اعتراض‌ها با واکنش خشونت‌آمیز و سرکوب‌گرانه نیروهای امنیتی رژیم سعودی مواجه است.

ادامه تظاهرات‌های مردمی در عربستان علیه رژیم سعودی

به گزارش فارس به نقل از شبکه خبری پرس تی وی، معترضان عربستانی در استان قطیف درشرق عربستان با سردادن شعار "هیهات من الذله" به اعتراض‌های خود علیه رژیم سعودی و سرکوب‌گری آنها ادامه می‌دهند.

این تظاهرات مسالمت‌آمیز امروز در استان القطیف و در اعتراض به زخمی شدن و بازداشت شیخ نمر النمر، روحانی شیعی برجسته عربستانی توسط نیروهای امنیتی رژیم سعوید برگزار شد.

گفته می‌شود وضعیت جسمانی این روحانی شیعه وخیم گزارش شده است. نیروهای امنیتی رژیم سعودی شیخ نمر را در حالی‌که از ناحیه ران پا زخمی شده بود، بازداشت کرده و بنابر اعلام وزارت کشور سعودی به ریاض منتقل کردند.

تظاهرات‌کنندگان عربستانی خواستار آزادی این روحانی شیعه هستند.

همچنین خبر می‌رسد که در ریاض، پایتخت سعودی نیز تظاهرات‌ اعتراض‌آمیزی برگزار و طی آن تظاهرات‌کنندگان خشمگین شعارهایی علیه سران رژیم سعودی سردادند که با واکنش خشونت‌آمیز نیروهای امنیتی مواجه شد.

اعتراض‌‌های مردمی در عربستان علیه حاکمان سعودی این کشور از سال گذشته آغاز شد و معترضان عربستانی خواستار آزادی زندانیان سیاسی، عدالت اجتماعی و پایان دادن به سیاست‌های تبعیض‌آمیز رژیم هستند.

اعتراض به بازداشت این روحانی شیعی به بحرین نیز کشیده شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول